Курсът Психология на развитието в детско-юношеска възраст, Част 2 си поставя три основни цели (1) запознаване на студентите с основни теории за психичното развитие в начална училищна (средно детство) и юношеска възраст; (2) запознаване с основните възрастови закономерности на когнитивното, емоционалното и социалното развитие и възможностите на различните теории за тяхното обяснение; (3) анализ на проблемите в основните социални мрежи: семейството, училището и връстниците, както и ресурсите за тяхното преодоляване. Всяка от темите включва принципно важните за областта автори, изследвания и съвременни резултати, представени през призмата на практическото си значение за разбиране на развитието през изучаваните възрастови периоди. Целта е студентите не само да придобият определени знания, но и да оценят възможностите, които те съдържат за разбиране на всекидневното общуване и взаимоотношения с деца и юноши. Подобен подход цели да провокира любопитството и да подхрани чувството за компетентност, като предпоставка за мотивация и интерес към изучаваните в курса теми.