Възприятие (perception)[1] Възприятието (perception) e процес, посредством който индивидът подбира, систематизиpa и тълкува информацията, за да сътвори една своя, съответстваща на разбиранията му, картина на света. Някои виждат "Кадилак" като заветна цел, докато други го приемат като прекалена показност, в резултат на своето възприятие. |
Външно ориентирани потребителиПотребители, чието потребителско поведение се отличава със стремеж за съревнование с останалите. Те формират 2/3 от пазара. |
Вътрешно ориентирани потребителиТези потребители не се стремят към имидж, когато взимат решение за покупка. Оценяват продукта според преживяването. |
Гъвкавост
|
детерминанти на потребителското поведение1. Самооценка Някои теоретици смятат, че човек придобива възприемането за себе си като сравнява собственото си поведение с това, което е допустимо или недопустимо обществено поведение. 2. Оценка Втората идея гласи, че оценките, които човек получава от останалите сформират разбиранията му за него самия. От голямо значение е това каква е оценката и кой я дава. Установено е, че оценки от родители, близки, приятели, доверени колеги или други хора, на които даден човек се възхищава, силно влияят за развитието на самовъзприемането му. 3. Социално сравнение Тази теория гласи, че това как човек се възприема, зависи от това как той се вижда сред другите хора. Как хората се възприемат зависи от това какъв е техният статус в сравнение сьс социалната класа, групи, кьм които спада, или групи, които са важни за него. Тази теория е от голямо значение за развитието на маркетинговите стратегии. Чрез определяне на това кьм коя група даден човек спада при консумацията на продукти или използването на услуги, търговците могат да създадат индикатори за груповото използване на определен продукт или марка. 4. Теория, базирана на внимателно изследване Тази теория се занимава с мотивацията. Тя гласи, че човек, който е мотивиран да бъде добьр адвокат, например, ще тьрси информация, която ще му помогне да постигне това свое желание и информация за това, което може да му попречи. |
Дигиталната трансформация
|
доверие[1] всяко действие, което представлява доверителна активност на първа страна към комуникацията на втора страна |
дословноЕфект, при който хората запомнят същината на информацията (общо значение), отколкото детайлите. |
Его[1] Според Фройд всяка човешка индивидуалност е продукт на битката между 3 взаимодействащи сили. Егото е една от тези взаимодействащи сили. Ограничението на инстинктивните импулси и желанието им да се справят с реалния свят налагат съществуването на егото. Чрез учение и опит егото развива човешките възможности за реалистично мислене. То действа на принципа на реалността и това дава възможност да бъде отложено избавянето на напрежението докато не дойде времето, когато напрежението може да бъде насочено в борба с външната среда. Ограничението на инстинктивните импулси и желанието им да се справят с реалния свят, налагат съществуването на егото – чрез учение и опит егото развива човешките възможности за реалистично мислене; действа на принципа на реалността и това дава възможност да бъде отложено избавянето на напрежението докато не дойде времето, когато напрежението може да бъде насочено в борба с външната среда. |
Ефект "Дословно"Дословният ефект е когнитивна пристрастност, която кара хората да запомнят същността на информацията, което е нейното общо значение, по-добре, отколкото те запомнят точната му форма, което е начинът, по който е била представена информацията, и дребните детайли, в които тя участва. |