Ефект на примамкатаТова е термин, който се използва когато потребителите имат склонност да претърпят промяна в предпочитанията си, когато имат повече от две опции за избор - асиметрична доминация. Често при поставянето на трети вариант, това, което се е смятало за скъпо, става по-разумно като цена. |
ефект на примамката (Decoy Effect)[1] Стратегия, която маркетолозите използват, за да ви накарат да превключите избора си от една опция към по-скъпа или печеливша.
|
Ефектът "групиране"Склонността на хората, при наличието на много и различни видове информация, да групират подобни части информация заедно. Това е нещо, което трябва да имаме предвид при създаването на съдържание. Пример: при обемни текстове - да селектираме сходната информация и да подреждаме хронологично; да отделяме различните пасажи с подзаглавия и bold шрифт. |
Ефектът "Дословно"Ефектът "Дословно": Хората запомнят по-добре историята, отколкото детайлите. Дословният ефект е когнитивна пристрастност, която кара хората да запомнят същността на информацията, което е нейното общо значение, по-добре, отколкото те запомнят точната му форма, което е начинът, по който е била представена информацията и дребните детайли, в които тя участва. |
Изкуствен интелектИнтелект демонстриран от компютри, който притежава някои от качествата, които човешкият ум притежава, като способност да разбира език, да разпознава картини, да решава проблеми и да се учи. |
импулсивна покупка[1} Импулсивни покупки има при продукт, който потребителят по принцип е имал намерение да купи, но е забравил за своето намерение. Потребността продължава да съществува и предизвикана от стимулите на мястото на продажба бива задоволена. |
Инстинктивни импуслиСпоред Фройд всяка човешка индивидуалност е продукт на битката между 3 взаимодействащи сили. Инстинктивните импулси са една от тези сили. Те са вродени в индивида и подтикват агресията и секса. Действат на принципа на удоволствието с цел да се избавим от напрежението и да се постигне незабавно удовлетворение. Развиват се на подсъзнателно ниво. |
Клиентски сегмент
|
Когнитивен дисонансСъстояние, определяно като вътрешен конфликт на индивида между неговите преживявания, убеждения и знания срещу новопостъпила от околната среда информация, която им противоречи. |
КомерсиализацияПроцес, в който определена дейност или продукт се превръща в източник на печалба. |