Потребителско пътешествие
|
принцип на оскъдност (Principle of Scarcity)[1] Хората обикновено придават по-висока стойност на продукти, които са в по-ограничени количества. Използва се в в маркетинга чрез два метода, а именно:
|
Принцип на реципрочностМоментът, в който предоставяме нещо и получаваме друго в замяна. По този начин маркетолозите могат да се възползват от потребителите, за да ги манипулурат при закупуването на продукт/услуга. Пример: предлагане на мостри и безплатни продукти преди вземане на решени за покупка. |
Принципът на котватаТова е термин, който се използва за олицетворяване на тенденцията да придаваме повече тежест на първата получена информация, спрямо всяка следваща. Това влияе на начина, по който интерпретираме нещата и влияе и на вземането на решения. Пример: намалени цени - нормална цена - ако видим първо по-ниската, няма да сме склонни да дадем реалната за конретния продукт. |
Принципът на оскъдицатаОчаква се, че когато нещо е дефицитно - цената му е по-висока. Поради ограниченото количество, се придава по-голяма стойност на продукта/услугата. Пример: оставащи последния няколко продукта; оферта, валидна само няколко часа. Оскъдицата действа на принципа: колкото по-рядка е опцията, толкова по ценна е тя. |
психографичност[1] По форма и естество методите на психографичните тестове напомнят на личностните тестове. Тази прилика не е случайна. Психографичността, според някой, произлиза от сливането на личностните оценки и мотивационните изследвания. Също така психографичните количествени резултати могат лесно да бъдат подложени на статистически анализ Психограсихографичните изследвания са допринесли за решения свързани с потребителите, включително и за дизайна на маркетинговите канали. Информацията от този тип изследвания се е доказала като полезна и в индустриалния дизайн, създавайки дизайн на стока, който удовлетворява желанията на потребителя. |
Ремаркетинг
|
реципрочност[1] Принципът на реципрочността означава, че когато някой ни подари нещо, ние се чувстваме длъжни да му върнем нещо в замяна. Вероятно сте виждали в супермаркетите как хора първо опитват определен продукт безплатно и после го закупуват, защото се чувстват длъжни да го направят след като са се възползвали от безплатна мостра. Това е прицнипът на реципрочността в действие.
|
рутинна покупка (заучени решения)[1] потребителят има достатъчно опит в покупките на даден продукт, има предпочитания към него и процесът на събиране на информация, оценка и сравнение на алтернативите е съкратен до минимум или въобще отсъства. [2] рутинен процес на купуване, при който потребителите купуват обичайно марката или продукта, който са купували и преди, без или почти без да се замислят или да вземат предвид други марки и продукти. Потребителите са предани към марката и постъпват по навик (например купуват кисело мляко "x" от 2 %). |
сегментиранепроцес, при който разделяме пазара на хомогенни части, посредством сходни интереси. |