воскресенье, 19 мая 2024, 13:33
Сайт: Sofia University ELearning
Курс: Потребителско поведение в дигиталния маркетинг, зимен семестър 2021/2022 (C477079S1)
Глоссарий: Основни термини в курса
Т

Теория на Бекер и Ланкастър

Теорията на Бекер и Ланкастър за потребителско поведение разглежда поребителите като икономически агенти, които произвеждат удовлетворение чрез комбинация от стоки и време. В нея удовлетворението е функция на задоволството от съответната стока във времето, което е ограничен ресурс. 

Теория на съответствието

Колкото по-голямо е съответствието между марката и имиджа на човек, толкова повече тази марка ще бъде предпочитана от него. 

Тренд

Oбщо развитие или промяна в ситуацията или в поведението на потребителите.

У

Убеждение

Процес, при който у човек се формира приемането на идея, нагласа, решение или действие чрез рационални и логични за него значения.