водачи на мнения[1] носители на ръководно мнение са хора (" водачи на мнения"), които упражняват пряко или косвено социално влияние върху околните. Такива хора наричаме още лидери. В рекламната стратегия те са важни при рекламиране на продукти, предлагащи някаква форма на самоизява. Автомобили, дрехи, членство в клуб, битова техника, са сред продуктите, продажбата на които се влияе от лидерите на мнението. Една от успешните находки на рекламните кампании е, определена марка или гама продукти да се свързват съвсем буквално с лицето и успешната кариера на представители на различни сфери в публичното пространство. Разпространена практика е известни спортисти, манекени и други представители на шоубизнеса, или въобще личности, за които се говори, да се използват като рекламни лица. |
ВъзприятиеПроцес, при който у човек се формират цялостни сетивни образи на предмети и явления, намиращи се за момента в обхвата на неговите сетивни органи. |
Възприятие (perception)[1] Възприятието (perception) e процес, посредством който индивидът подбира, систематизиpa и тълкува информацията, за да сътвори една своя, съответстваща на разбиранията му, картина на света. Някои виждат "Кадилак" като заветна цел, докато други го приемат като прекалена показност, в резултат на своето възприятие. |
Външно ориентирани потребителиПотребители, чието потребителско поведение се отличава със стремеж за съревнование с останалите. Те формират 2/3 от пазара. |
Вътрешно ориентирани потребителиТези потребители не се стремят към имидж, когато взимат решение за покупка. Оценяват продукта според преживяването. |