2024年 05月 19日(日曜日) 10:49
サイト: Sofia University ELearning
コース: Потребителско поведение в дигиталния маркетинг, зимен семестър 2021/2022 (C477079S1)
用語集: Основни термини в курса
К

Клиентски сегмент

  • Разделяне на клиентската база на групи от хора, които са сходни по специфични начини, като възраст, пол, интереси и навици.
  • Процесът на разпределянето на клиентите по групи въз основа на общи характеристики, така че компаниите да могат да се предложат на всяка група ефективно и по подходящ начин.

Когнитивен дисонанс

Състояние, определяно като вътрешен конфликт на индивида между неговите преживявания, убеждения и знания срещу новопостъпила от околната среда информация, която им противоречи.

Комерсиализация

Процес, в който определена дейност или продукт се превръща в източник на печалба.

компулсивна покупка

[1] е крайно и неприсъщо потребителско поведение. Изпитва се вътрешно удовлетворение от акта на покупка, в някои случаи се наблюдава загуба на самоконтрол и непоследователност. Компулсивната, (неудържима) покупка е покупка, която потребителят е трудно да си спести. 

консуматорска социализация

Процес, чрез който хората придобиват умения, знания и отношение, необходими, за да изпълнят функцията си на потребител.