일요일, 19 5월 2024, 9:15 AM
사이트: Sofia University ELearning
강좌: Потребителско поведение в дигиталния маркетинг, зимен семестър 2021/2022 (C477079S1)
용어집: Основни термини в курса
П

Пазарен прозорец

Група от потребители, която е пренебрегната от производителите на свързани продукти.

Потребител

личност, която използва или взаимодейства за собствени нужди с даден продукт

Потребителско пътешествие

  • Невидимата нишка, която осъществява емоционалната връзка между потребителя и сайта.
  • Цялостно преживяване, което клиентът има, докато общува с бранда. Проследява пътя му - от откриването на марката до закупуването. Фокусът е върху чувствата на клиента след взаимодействието с бранда.

принцип на оскъдност (Principle of Scarcity)

 [1] Хората обикновено придават по-висока стойност на продукти, които са в по-ограничени количества.

Използва се в в маркетинга чрез два метода, а именно:

  • ограничен брой -продуктът е в недостиг и няма да бъде наличен, след като се изчерпи.
  • краен срок - тук ограничено е времето и продуктът е наличен за покупка само през този период на време.

Принцип на реципрочност

Моментът, в който предоставяме нещо и получаваме друго в замяна. По този начин маркетолозите могат да се възползват от потребителите, за да ги манипулурат при закупуването на продукт/услуга. Пример: предлагане на мостри и безплатни продукти преди вземане на решени за покупка.  

Принципът на котвата

Това е термин, който се използва за олицетворяване на тенденцията да придаваме повече тежест на първата получена информация, спрямо всяка следваща. Това влияе на начина, по който интерпретираме нещата и влияе и на вземането на решения. Пример: намалени цени - нормална цена - ако видим първо по-ниската, няма да сме склонни да дадем реалната за конретния продукт. 

Принципът на оскъдицата

Очаква се, че когато нещо е дефицитно - цената му е по-висока. Поради ограниченото количество, се придава по-голяма стойност на продукта/услугата. Пример: оставащи последния няколко продукта; оферта, валидна само няколко часа. 

Оскъдицата действа на принципа: колкото по-рядка е опцията, толкова по ценна е тя.

психографичност

[1] По форма и естество методите на психографичните тестове напомнят на личностните тестове. Тази прилика не е случайна. Психографичността, според някой, произлиза от сливането на личностните оценки и мотивационните изследвания. Също така психографичните количествени резултати могат лесно да бъдат подложени на статистически анализ

Психограсихографичните изследвания са допринесли за решения свързани с потребителите, включително и за дизайна на маркетинговите канали. Информацията от този тип изследвания се е доказала като полезна и в индустриалния дизайн, създавайки дизайн на стока, който удовлетворява желанията на потребителя.