- Teacher: Розалина Енгелс-Критидис
Целта на дисциплината «Работа с деца в смесени групи в интеркултурна среда» е студентите да придобият знания и умения как да прилагат ефективни подходи в работата си с деца в смесени групи в интеркултурна среда. В обучението се прави преглед на някои специфични модели и техники за работа в такива групи. Студентите имат възможност както да дискутират примери от практиката, така и да разработят свои проекти за успешно групово педагогическо взаимодействие.
Очаквани резултати: Курсът ще обогати репертоара от педагогически познания на студентите, ще доразвие уменията им за аналитичен подход и ще насърчи стремежа им да търсят иновативни решения в собствената им преподавателска практика в бъдеще.
Очаквани резултати: Курсът ще обогати репертоара от педагогически познания на студентите, ще доразвие уменията им за аналитичен подход и ще насърчи стремежа им да търсят иновативни решения в собствената им преподавателска практика в бъдеще.
- Teacher: Екатерина Софрониева
Анотация
Акцентите в съдържанието на учебната дисциплина са:
• Основните актуални параметри на образованието и грижите в ранна детска възраст отразяващи отразяващи неговите институционални, общностни и персонални аспекти.
• Съдържателните аспекти на образованието и грижите в ранна детска възраст, ориентиращи взаимодействията на възрастните и детето към създаването на благоприятна и стимулираща среда за разнообразни активности, развитие и постижения във всички основни области.
Акцентите в съдържанието на учебната дисциплина са:
• Основните актуални параметри на образованието и грижите в ранна детска възраст отразяващи отразяващи неговите институционални, общностни и персонални аспекти.
• Съдържателните аспекти на образованието и грижите в ранна детска възраст, ориентиращи взаимодействията на възрастните и детето към създаването на благоприятна и стимулираща среда за разнообразни активности, развитие и постижения във всички основни области.
- Teacher: Любослава Пенева
АНОТАЦИЯ
Дисциплината обхваща три образователни блока
А. Историография на сътрудничеството със семейството.
В контекста на генезиса, историята и футурологичните тенденции в базисни теории за образователен процес се представят възгледи на ролята и значението на семейството като социализиращ фактор и възпитателна среда в периода на детството.
Б. Характеристики на възпитателните субекти.
Предмет на анализ и дискусия са характеристиките на детската градина/училището и семейството като възпитателни субекти, традиционните и нетрадиционни форми за сътрудничеството с родителите, подходите във взаимодействието „образователни институции – семейство“, нагласите на родителите към сътрудничеството с педагогическите специалисти и стратегията за оптимизация на взаимодействието
В. Педагогическо образование на родителите – образователно съдържание.
Тематичният блок дава възможност за интерактивен тренинг под формата на дейности, подкрепяща информация и последваща дискусия между модератора(учител, педагогически съветник, психолог) и родителите относно упражненията в помагалото за педагогическо (само)образование „Моето дете и аз“.
Дисциплината обхваща три образователни блока
А. Историография на сътрудничеството със семейството.
В контекста на генезиса, историята и футурологичните тенденции в базисни теории за образователен процес се представят възгледи на ролята и значението на семейството като социализиращ фактор и възпитателна среда в периода на детството.
Б. Характеристики на възпитателните субекти.
Предмет на анализ и дискусия са характеристиките на детската градина/училището и семейството като възпитателни субекти, традиционните и нетрадиционни форми за сътрудничеството с родителите, подходите във взаимодействието „образователни институции – семейство“, нагласите на родителите към сътрудничеството с педагогическите специалисти и стратегията за оптимизация на взаимодействието
В. Педагогическо образование на родителите – образователно съдържание.
Тематичният блок дава възможност за интерактивен тренинг под формата на дейности, подкрепяща информация и последваща дискусия между модератора(учител, педагогически съветник, психолог) и родителите относно упражненията в помагалото за педагогическо (само)образование „Моето дете и аз“.
- Teacher: Радослав Пенев
- Teacher: Александър Ранев
- Teacher: Лора Спиридонова
- Teacher: Данаил Данов