Анотация
Учебната дисциплина включва основни параметри на проблематиката, свързана с
приобщаващото образование на децата в системата на предучилищното образование, както и с дейността на образователната институция за предоставяне на подкрепа за личностно им развитие, с фокус върху ранното оценяване на риска от проблеми в развитието и обучението, като част от предоставянето на обща подкрепа.
В съдържанието се представят основни психолого-педагогически и методически аспекти, посветени на планирането, организирането и координирането на процеса на приобщаващо образование в детската градина, и в конкретика, на дейностите по общата подкрепа на личностното развитие на децата в образователната институция и пр. Акцентът е поставен върху ранното оценяване на риска от проблеми в развитието и обучението като част от общата подкрепа, който изисква осъществяването на специфични подходи към изследваните деца, съобразени с техните възрастови и индивидуални особености, както и с използваните средства.
Анотация
Учебната дисциплина включва основни параметри на проблематиката, свързана с приобщаващото образование на децата и учениците в системата на предучилищното и училищното образование, както и с дейността на образователните институции за предоставяне на подкрепа за личностно им развитие, с фокус върху предоставянето на обща подкрепа.
В съдържанието се представят основни педагогически и методически аспекти, посветени на планирането, организирането и координирането на процеса на приобщаващо образование в детската градина и училище, и в конкретика, на дейностите по общата подкрепа на личностното развитие на децата и учениците в образователните институции, осъществяване на обща подкрепа за личностното развитие на деца и ученици в съответствие с техните възрастови и индивидуални образователни потребности, специфика на общата подкрепа в различните образователни институции и пр.