АНОТАЦИЯ

Дисциплината обхваща четири образователни блока

А. Историография на сътрудничеството със семейството.

В контекста на генезиса, историята и футурологичните тенденции в базисни теории за образователен процес се представят възгледи на ролята и значението на семейството като социализиращ фактор и възпитателна среда в периода на детството.

Б. Визия и стратегия за позитивното родителство.

 Предмет на дискусия е съвременната визия и стратегия за позитивното родителство, свързана със световни и български нормативни документи, визиращи семейството като базисен субект, оказващ най-значимо влияние върху децата.

В. Взаимодействието „образователни институции – семейство“.

Предмет на анализ и дискусия са характеристиките на детската градина/училището и семейството като възпитателни субекти, традиционните и нетрадиционни форми за сътрудничеството с родителите, подходите във взаимодействието „образователни институции – семейство“, нагласите на родителите към сътрудничеството с педагогическите специалисти и стратегията за оптимизация на взаимодействието

Г. Диагностика на фамилните интеракции.

Тематичният блок дава възможност за запознаване с методика за диагностика на фамилните интеракции: Детска рисунка и Методика на Рене Жил.

Д. Педагогическо образование на родителите – концепция, модели, технология, образователно съдържание.

            Тематичният блок дава възможност за представяне и анализ на процеса и съдържанието на понятието „педагогическо образование на родителите“: концептуална характеристика; тематика и технология; модели за педагогическо образование на родителите; интерактивен тренинг под формата на дейности, подкрепяща информация и последваща дискусия между модератора(учител, педагогически съветник, психолог) и родителите относно упражненията в обучителния пакет за педагогическо (само)образование „Моето дете и аз“.