КОЙ,     КАКВО и КАК?

   
   
Репетиториум – Историческа фонология и морфология

Описание на курса: Факултативната учебна дисциплина „Репетиториум – историческа фонология и морфология” съчетава традиционното с дистанционното обучение и поставя акцент върху избрани проблеми, свързани с изучаването на диахронната лингвистика като задължителна дисциплина от учебния план на специалността „Немска филология с избираем модул Скандинавски езици”. При подбора на темите за разглеждане в този курс основното ръководно начало е свързано с важността на диахронните данни за обясняване на развитието и систематиката на модерния немски език особено в областта на фонологията и на вербалната морфология.

Цел на курса: Целта на курса е в теоретичен план да подчертае връзката между диахрония и синхрония, а в практико-приложен - да изгради у студентите умения за боравене с фактологичен диахронен материал при анализа и обяснението на фонологични и морфологични явления в съвременния немски език, както и да развие умения за излагане в писмена форма (на немски език) на аргументирано мнение по зададена тема или въпрос.

Очаквани резултати: В резултат от провеждането на курса се очаква студентите да са развили умения за прилагане на теоретични знания при анализ и обяснение на граматически явления в съвременния немски език, както и да са усъвършенствали уменията си за писмена разработка на определена тема на немски език. Наличието на тези умения е пряко свързано с успешното полагане на Държавния писмен и устен изпит по специалността в неговата езиковедска и в частност диахронна езиковедска част.

Начин на оценяване: Оценяването е текущо. Осъществява се на базата на писмени проверки на самостоятелни разработки и на обсъждането им във форум. Включва елементи на нормативното оценяване (в рамките на скала от 2 до 6), критериалното оценяване (базира на изискването за 46 до 50 % минимален набор от точки по определени критерии) и на формиращото оценяване (отчита се процесът на напредване, на преодоляване на трудности, на подобряване начина на учене).

Често задавани въпроси:  Структуриране на писмена тематична разработка? Как се оценява писмената тематична разработка?

Първоначални изисквания: Успешно положени изпити по дисциплината История на немския език. Раздел I: Увод в старовисоконемския и Раздел II: Увод в средно- и раннонововисоконемския