Курсът от упражнения по „Електронни медии” цели да запознае студентите с промените, които са настъпили и които се случват в електронните медии у нас през 7 разговора със събеседници – изявени журналисти от радиoстанции и телевизии.
Сред основните цели на курса от упражнения е студентите да осъществят връзка с практици, за да уговарят още в рамките на часовете летните си стажове в електронни медии, както и възможности за работа в медиите. Курсът има за цел да поддържа връзката между студентите и медийния бизнес.
В избора на журналисти се търси баланс: между журналисти, работещи в комерсиални и обществени медии, така че студентите да се запознаят с ролята на журналиста в различни по статут медии.
В избора на гости водеща е идеята да се представят журналисти в различни професионални роли – репортер, продуцент, редактор, директор на новини, директор на телевизия, програмни директори.
След всяка среща следва анализ и дискусия по теми от разговора, както и подготвени от студентите рецензии на предавания от електронни медии.
Упражненията са разпределени така, че да се осъществи 1 учебен час разговор между студенти и гост-журналист и последващ го 1 учебен час, в който се провежда обсъждане на интервюто и теми, които са били обект на разговора.
Умения, които се изграждат: Студентите ползват познания, натрупани по основни дисциплини, които изучават в 1 курс за радио и тв комуникация, както и за журналистическите жанрове. Оценката на студентите се изгражда от наблюдение върху три задачи: екипна подготовка на въпросите, които ще бъдат зададени на гостите. Тъй като липсва редакция, студентите се организират като екип през избрана от тях социална мрежа, като задачата им е да измислят въпроси, да ги обсъдят заедно, да избегнат повторенията и да структурират интервюто с госта си. В самото начало на семестъра студентите получават задача да следят в рамките на един месец всяко предаване, от което предстои да имат гост. Изграждат се умения за предварителна подготовка за интервюто.
Втората задача е провеждането на самия разговор-интервю, в който се изгражда умение за разпределяне на времето – условието е да не надвишават времетраенето на разговора – 1 час, да измислят начало и завършване на разговора (симулира се ефирна ситуация), да разпределят времето си, така че да бъдат получени отговори на важните въпроси. По време на обсъжданията се дискутира по отделни важни моменти от провеждането на интервюто, формулирането на въпросите, умението да се изслушва събеседника, да се прекъсва или да се насочва разговора в желаната от водещите интервюто посока.
Оценката на студента се основава и върху още една - трета задача: рецензия върху предаване, свързано с гостуващ журналист. В началото на семестъра студентите получават задача да наблюдават в рамките на 1 месец всяко от предаванията, от чиито екип ще гостува журналист. Крайната цел на задачата е да изработят анализ за основни принципи, тенденции, проблеми в предаването (а не за гостуващия им журналист в предаването).
Оценяват се: умения за екипна работа, за събиране и обработване на информация при предварителната подготовка, реализация на интервюто и анализ на тв и радио предавания.
- Teacher: Жана Попова