Писането често се счита за мъчителен и самотен процес, изискващ изключителна самодисциплина. Затова и докторанти, млади преподаватели и учени нерядко изпитват затруднения при регулярното създаване на (научни) текстове и вследствие на това и при активното си участие в професионалния дискурс. Адекватно справяне с тези затруднения предлага работата в екип, т.е. уеб 2.0-базираното колаборативно/ кооперативно  писане – процес, при който участниците са в ролята на процептивни потребители, които развиват общностен дух, споделят отговорността за текстовия продукт, използват общ ресурс от знания, учат се един от друг и един чрез друг и по този начин повишават качеството на композирания текст.

С оглед на потенциала и нарастващото значение като форма на писане в академичен и професионален контекст,  колаборативното/кооперативното писане стои във фокуса на настоящия курс.  

След въвеждане в екипната работа при писане чрез интегриране на кооперативния онлайн-текстови редактор Google Drive в рамките на курса се  представя и обсъжда конкретен  апробиран сценарий за колаборативно създаване на текст на чужд език. Успоредно с това се обсъжда съвместна продукция на академичен текст,  напр. публикация на изследователски екип: идея, предпоставки, процес на писане и комуникация, очаквани ефекти и резултати.