Студентите се запознават с основните проблеми свързани с изследване на естетико-художественото развитие на децата, спецификата на възприемането на изкуството и неговата диференциация в онтогенетичното развитие на детето. Запознават с определението: компетентността, свързана с възникването на ценностно отношение към усвояването на смислови образувания, създаващи уникалния личностен облик на отношението към околните чрез междуличностното възприятие е социална готовност. Тя е следствие от съвместната дейност на децата и междуличностното възприятие, по-конкретно от съдържащите се в тази дейност индивидуално-мотивационни и емоционално-оценъчни компоненти допълващи характеристиката на детския свят. Дават се информационни блокове за естетико-художествената готовност:
І. Художествено възприемане – мотивирано отношение към естетически обекти, художествени дейности,
ІІ. Художествено пресъздаване – умения за целенасочено изпълнение на естетико-художествени задачи,
ІІІ. Художествено творчество – умение за самоосъзнаване в процеса на изпълнение и реализация на художествено-творчески дейности.
Очакваните резултати не могат да не включват действителните изобразителни възможности на децата и учениците, както и анализ на техните интереси и способности. Получаването на своевременна информация за качеството на изобразителната дейност закономерно свързахме с поставянето и използването системно и последователно на различни видове диагностика. Тук се има пред вид, както параметри, аспекти, критерии по отношение на децата, изкуството, но и изисквания към ученето и образованието, нормативни документи, програми, учебни планове. Това по-конкретно са: възприятието и въображението като същностни характеристики на изобразително-творческия процес; изобразителното изкуство в контекста на играта, игровата култура и пресъздаване; изобразителното изкуство и емоционалния свят на приказките; параметрите на системата в подготвителната група на детската градина; параметри на системата в първи-четвърти клас на началното училище.
І. Художествено възприемане – мотивирано отношение към естетически обекти, художествени дейности,
ІІ. Художествено пресъздаване – умения за целенасочено изпълнение на естетико-художествени задачи,
ІІІ. Художествено творчество – умение за самоосъзнаване в процеса на изпълнение и реализация на художествено-творчески дейности.
Очакваните резултати не могат да не включват действителните изобразителни възможности на децата и учениците, както и анализ на техните интереси и способности. Получаването на своевременна информация за качеството на изобразителната дейност закономерно свързахме с поставянето и използването системно и последователно на различни видове диагностика. Тук се има пред вид, както параметри, аспекти, критерии по отношение на децата, изкуството, но и изисквания към ученето и образованието, нормативни документи, програми, учебни планове. Това по-конкретно са: възприятието и въображението като същностни характеристики на изобразително-творческия процес; изобразителното изкуство в контекста на играта, игровата култура и пресъздаване; изобразителното изкуство и емоционалния свят на приказките; параметрите на системата в подготвителната група на детската градина; параметри на системата в първи-четвърти клас на началното училище.
- Teacher: Лучия Ангелова