Раздел "Подкрепа за личностно развитие на децата и учениците" в Глава "Деца и ученици" регламентира един от новите аспекти на Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) и е разгърнат в Държавния образователен стандарт за приобщаващо образование (ДОС ПО).
Тя се предостявя от институциите в системата на предучилищното и училищното образование, съвместно с държавните и местните органи и структури и с доставчиците на социални услуги.
Чрез предложената програма се изясняват основни понятия и параметри, като напр.:
Какво е приобщаващо образование:
 процес на осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете или ученик;
 подкрепа на разнообразието от потребности на всички деца и ученици чрез активиране и включване на ресурси, насочени към премахване на пречките пред ученето и научаването;
 създаване на възможности за развитие и участие на децата и учениците във всички аспекти на живота на общността.
Какво е подкрепа в приобщаването:
 Подкрепата е тази опора, която помага на човек да се придвижва напред.
 Никое човешко същество не може да успее, ако не е поддържано и насърчавано да опитва и изследва, да проверява и се учи от грешките си, да гради идеали и избира модели, които да следва.
 Учителите са в позиция на значими възрастни, които трябва да преведат децата към по-голямата общност, те стават партньори в откривателството на интересите на децата.
Подкрепа в обучението:
 Подкрепа в обучението на децата и учениците съществува и сега. Какъв е новият акцент в ЗПУО – подкрепата е не само за деца, които имат трудности в ученето, специални потребности или други "уважителни причини", но и за деца, които предизвикват възрастните, нарушават правилата, воюват с училището.
 Държавният образователен стандарт за приобщаващо образование регламентира организиращия принцип на подкрепата за личностно развитие като обща и допълнителна.