Дисциплината обхваща четири образователни блока
А. Семейството - социализираща среда за формиране личността на детето: характеристика на семейството като социална група и социализиращ фактор; психологически теории за развитието в детството и влиянието на родителите.
Б. Систематика и типология на семейното възпитание: концептуални и технологични характеристики на възпитателния процес в семейството; типологии /класификации/ на семейно възпитание.
В. Специфика на семейното възпитание в предучилищна възраст: основни задачи и акценти; критерии за ефективно (нормално) семейно възпитание; диагностични процедури за проучване възпитателния потенциал на семейството.
Г. Проблеми и тенденции на взаимодействието „образователни институции-семейство: концептуални, статусни и позиционни параметри на сътрудничеството; стратегии и форми за работа с родителите в детската градина и училището; тенденции за оптимизация.
Очаквани резултати
- Усъвършенстване на познавателните компетенции на студентите за възпитателния феномен “семейство”.
- Придобиване на компетенции за диагностика на семейния възпитателен потенциал.
- Придобиване на умения за проучване на взаимоотношенията „родители-деца“.
- Овладяване на познания и умения за реализация на групови и индивидуални форми за педагогическо образование на родителите.
А. Семейството - социализираща среда за формиране личността на детето: характеристика на семейството като социална група и социализиращ фактор; психологически теории за развитието в детството и влиянието на родителите.
Б. Систематика и типология на семейното възпитание: концептуални и технологични характеристики на възпитателния процес в семейството; типологии /класификации/ на семейно възпитание.
В. Специфика на семейното възпитание в предучилищна възраст: основни задачи и акценти; критерии за ефективно (нормално) семейно възпитание; диагностични процедури за проучване възпитателния потенциал на семейството.
Г. Проблеми и тенденции на взаимодействието „образователни институции-семейство: концептуални, статусни и позиционни параметри на сътрудничеството; стратегии и форми за работа с родителите в детската градина и училището; тенденции за оптимизация.
Очаквани резултати
- Усъвършенстване на познавателните компетенции на студентите за възпитателния феномен “семейство”.
- Придобиване на компетенции за диагностика на семейния възпитателен потенциал.
- Придобиване на умения за проучване на взаимоотношенията „родители-деца“.
- Овладяване на познания и умения за реализация на групови и индивидуални форми за педагогическо образование на родителите.
- Teacher: Радослав Пенев