Целта на курса е придобиване на знания, умения и нагласи за социална работа с отделен случай и социална групова работа. Курсът е изграден на основата на задълбочено проучване на стандартите за съвременна социална работа и е насочен към подготовката на специалисти, отговарящи на съвременния профил на социалния работник. Включва познания за индвидуализаране на работата чрез проучване, оценка, планиране и реалиизране на интеревнции; групата като инстрмент за помощ, наблюдение и анализ на групова динамика, сформиране и водене на групи, професионални роли и интервенции в група.
Особено внимамение се отделя на изграждане на помагащи нагласи – за приемане на клиента; доверие и уважение на неговото достойнство и автономност, способност за автентичност, за без оценъчна намеса и пр. :

Литература:
Основна:
Петрова-Димитрова, Н. Основи и методи на социалната работа, София 2013 г., второ издание
Петрова-Димитрова, Н. Социална педагогика или педагогика на социалната работа, София 2014 г.
Петрова-Димитрова, Н. Пакет услуги за психо-социално придружаване на дете. Сб. Интегрирана услуга в полза на правосъдието, ИСДП 2013 г.

Сапунджиева, К. и колектив, Академични полета на социалната педагогика, София, 2014 г.
Шулман, Л. Изкуството да се помага на индивиди и групи, София


Допълнителна:

Берн, Ерик. Игры, в которые люди играют. Люди, которые играют в игры. Москва, 1992.
Банова, В., под ред. и колектив. Да растеш без родители. София, 1999.
Банова, В., под ред. и колектив. Да растеш с или въпреки своите родители. София, 2001.
Банова, В. Модели на социална работа с деца. Мария Ганева и Весела Банова, СБУ, 2008.
Выготский Л. С. Собрание сочинений, том четвертый. Детская психология. Москва, Педагогика, 1984.
Деларош, П. Юношеството. ЦПП, София, 2004.
Долто, Франсоаз. Тинейджърите. София, Наука и изкуство, 1995.
Долто, Франсоаз. Всичко е език.
Долто, Франсоаз. Когато детето се появи
ИСДП. Наказанието като метод на възпитаване на децата в България – резултати от омнибус изследване сред населението. София, 2010. www.sapibg.org
Клайн, М., Уиникът, Д., Деларош, П., Шьопф, А. Антисоциалното поведение –теория и терапия. ЦПП, 2008.
Макали, С. Подходът на Рене Шпиц. // Да растеш без родители. - София, 1999.
Лакаде, Ф., Локци или необичайното майчинство. // Да растеш без родителr.- София, 1999.
Маслоу, Е. Мотивация и личност. Първо издание. Издателска къща "Кибеа", 2001.
Минчев, Б. Психология. София, Сиела, 2013.
Милушева, Р. Анна Фройд. // Да растеш без родители. - София, 1999.
Мудрик, А.В. Социальная педагогика. 3- исправленное и дополненное издания. М.: Издательский центр «Академия», 2000.
Петрова, Н., Станева, Я. Можем ли да направим децата по-устойчиви? Наръчник за родители. София, 2010.
Петрова–Димитрова, Н. и колектив. Анализ на системата за закрила и интервенция при случаи на насилие над деца. София, 2011.
Уиникът, Д. От педиатрия към психиатрия. София, 2011.
Роа, Д. Законите на гостоприемството. //Посрещането на детето, Френско-български обучителен проект “Да растеш без родители”- София, 2002.
Шютценбергер, А. А. Синдромът на предците. София, Колибри, 2014.
Ainsworth, M., Patterns of Attachment. // A Psychological Study of the Strange Situation. Hardcover, N 1, 1978.
Buissières – Dubourg, F. De la maltraitance a la bientraitance. Wolters Kluwer France, 2011 Bowlby, J. Attachment. //Attachment and Loss Vol.N 1. Loss. Basic Books. - New York ,1969. Bowlby, J. Loss: Sadness & Depression. //Attachment and Loss N 3,International psycho-analytical library no. 109. – London, Hogarth Press,1980.
Boulby, J. Attachment et perte. Paris, 1973.
Cyrulnik, B. Preface de Culture et bientraitance. De Boeck Universite, 2005.
Cyrulink, B. La resiliencerisques igbonogique. Paris,1999.
David M. L aide psyhosocial. Ed. PUF, Paris, 1962.
Desmet, H., Pourtois, J-P. Culture et bientraitance. De Boeck Université, 2005.
Dolto, F. La cause des enfants. Luffont, Editions du Seuil, 1985.
Dolto, F. Au jeu du desir. Еssais cliniques. Luffont, Editions du Seuil, 1981.