АНОТАЦИЯ

Програмата обхваща три образователни модула.

Първи модул: Характеристики и специфики на проблемното поведение.

Основа за интерпретацията на видовете проблемното поведение е дефинирането на понятия и подходи, характеризиращи в конкретика деструктивното поведение като феномен от крайните му форми на насилие, тормоз и принуда до импулсивните и незлокачествени прояви на агресия.

Втори модул: Алтернативи и опорни точки за превенция на деструктивното поведение.

Предмет на анализ и дискусия са психологическата обосновка на деструктивното поведение и алтернативите на проблемното поведение и агресията – просоциално поведение, интернализация на социалните норми, апетентно и асертивно поведение, емоционална интелигентност и емпатия.

В контекста на опорни точки за превенция на проблемното поведение, под формата на социално-педагогически тренинг, се анализират и дискутират житейските приоритети и житейските ценностни ориентации на децата и родителите, проектите за развитието и просперитет на децата, потребностите и претенциите на деца, родители и учители.

Трети модул: Превенция на деструктивното поведение.

В този модул обект на внимание са подходи и технологии, свързани с превенцията на агресията в образователните институции и семейството.

- Параметри на дисциплината: правилата като основа за превенция на негативните прояви; възпитание на характера; формиране на умения за определяне, назоваване и споделяне на чувствата.

- Учителят и позитивния климат в групата/класа.