АНОТАЦИЯ
Програмата обхваща четири образователни блока
А. Понятийна интерпретация на проблемната област
На дискусия и анализ се подлагат основни понятия от психология на развитието в контекста на техните педагогически проекции – развитие, възпитание, социализация, дейност, личност, индивидуалност. Разглеждат се основните фактори на развитието – наследственост, среда, индивидуален стил на дейност и поведение.
Б. Концепции и периодизации на развитието
Предмет на презентация са основни теории и периодизации на психичното развитие – биологични теории, психоанализа, когнитивна социализация, социални теории.
В. Специфика на развитието в предучилищна възраст
Третият образователен блок представя характеристиките и спецификите в познавателното, социалното, емоционалното и двигателното развитие на детето от предучилищна възраст.
Г. Проекция на психолого-педагогическите характеристики на развитието в предучилищна възраст в образователния процес
В четвъртия блок обект на анализ са възможностите за стимулиране на просоциално поведение в игрово-познавателни ситуации в детската градина.