Централното понятие, което ще води работата ни през семестъра е това за градско въображение : градовете са едновременно резултат на въображения и произвеждат такива. Централната ни хипотеза  е, че контрастът е основният мотив структуриращ градското въображение. Поради тази причина ще се интересуваме от начина, по който отделните понятия за чисто и мръсно, бедно и богато, ново и старо, мъжко и женско структурират градското пространство.

Ще поставим темата за градско въображение в медиен контекст. Ако класическите културни изследвания са работили много върху апроприацията на пространството чрез градските практи, то ние ще се опитаме да разберем как тези практики се дисеминират, популяризират, валоризират, реинтерпретират от потребителите. Така, второто понятие от централно значение е това за потребител (usager, Certeau), индивидът, който трансформира пространството, който произвецда идентичност чрез това, която наричаме нови културни практики.