Анотация
Програмата обхваща три образователни блока.
Първата част акцентира върху нормативна регламентация, свързана със Закон за предучилищното и училищното образование: общи разпоредби в системата на предучилищното и училищното образование; органи за управление на предучилищното и училищното образование и предпоставките и условията за качествено образование.
Във втория образователен блок обект на анализ и оценка са правата и задълженията на педагогическите специалисти, децата и учениците в контекста на оптимизацията на взаимодействието между посочените групи.
Третият образователен блок акцентира върху нормативните характеристика на „Наредба за предучилищното образование“, в контекста на образователния процес в детската градина и взаимовръзката й с ДОС за физическата среда и информационното осигуряване и Наредбата за приобщаващо образование.
Практико-приложните измерения в курса на обучение се изразяват в усвояване на познания и умения за анализ на нормативни документи и длъжностни характеристики на директора на детската градина и педагогическите специалисти.
АНОТАЦИЯ
Дисциплината „Приемственост между образователните структури в периода на детството“ е важна част от обучението на бъдещите предучилищни педагози. Основанието за това е придобиването на компетентности за осъществяване на оптимална приемственост при реализиране на образователните цели през различните периоди на детството, както и на ефективната социална адаптация и интегриране на децата към специфичната среда на детското заведение и училището.

Известно е, че потенциалът за формиране и развитие на детската личност във всеки възрастов етап се основава до голяма степен на постиженията в предходния и зависят от ефективността и качеството на образователния процес, разбиран и реализиран съобразно принципа за приемственост. Същевременно, добрата ориентация на предучилищния педагог в проблематиката, свързана с феномена “социална адаптация” и възможностите за реализацията на добрия опит в педагогическата практика гарантира постепенност, последователност и непрекъснатост във физическото, психичното и личностното развитие на детето, чрез осигуряване на благоприятна среда за преодоляване на отрицателното влияние на адаптационния период и постигане на устойчиво състояние на емоционално благополучие.