Когато предстои да преподавате нов предмет, има няколко основни въпроса, които трябва да обмислите: (1) кои теми ще представяте, (2) как да съставите учебната програма, (3) как да изберете учебника, (4) как да се подготвите за лекциите и дейностите в час, (5) как да оценявате представянето на учениците, (6) как да се справяте със свързаните с учениците проблеми като оплаквания от оценките, нарушаване на дисциплината в класната стая, исканията за повишаване на оценките и насочване на учениците към училищния психолог/педагог/специалист по специално обучение. Имайки предвид всичко това, а и всичко останало, което учителят трябва да знае за преподаването, една част от което открива по пътя на пробите и грешките, не е чудно, че изправянето пред класа за пръв път е едно от най-плашещите преживявания в живота.

Има много спорове върху това, какво представлява „ефективно преподаване“ и точно как е най-добре да се преподава, но има натрупана и богата изследователска литература върху преподаването, както и някои „базисни правила на преподаването“, които са относително добре приети и определено са полезни. Целта на този курс е да представи резултатите от тези изследвания и част от това познание: как да се организира и да се изнесе лекция, как да се задават стимулиращи въпроси, как да се вадят дискусии, как да се справяте с проблемите с управлението на класа, как да създавате тестове и т.н. След като разполагате с тази информация, първите ви опити в бурните води на преподаването на психологията и философските дисциплини вероятно ще са по-малко стресиращи и ще можете да станете добри учители по-бързо. Първо ще разгледаме някои общи принципи на ефективното преподаване, които заедно с изследователските доказателства и натрупаният опит осигуряват основата за всички съвети и препоръки за работата на учителя.