Дисциплината запознава студентите със съвременното състояние, структурата, функциите, с проблемите и перспективите на книгоиздаването по света и показва основните източници за информационно осигуряване на изследванията в тази област. Цел и задачи на учебната дисциплина: да даде основни и специфични знания за организацията, структурата и субектите на регулацията на единното книгоиздаване в света; да формира висока професионална култура при взаимоотношенията в глобализирания издателски бизнес. Хронологичните рамки на тематичния обхват са в ретроспекция от началото на ХХІ век до настоящия момент. В структурно отношение материалът е обособен в четири проблемни кръга: обективни и субективни фактори в развитието на световното книгоиздаване, книготърговия и книгоразпространение; нетрадиционно книгоиздаване (иновативни издателски платформи и аудио-, видео-, електронни, мултимедийни и трансмедийни издателски проекти); интернет и технологиите като фактор в метаморфозите на книгоиздаването, книжарниците и библиотеките; примерни модели за изследване на книгоиздаването по държави и на еднопрофилни издателства в съпоставителен план.