Курсът предлага на студентите въведение в онлайн журналистиката и в общата терминология на онлайн медиите, като очертава теоретичните рамки на нелинейното писане за уеб, онлайн проучванията и събирането на новини, интерактивния визуален уеб дизайн и др. Обяснява разликите между традиционните и новите медии и дава познания по ключови концепции като интерактивност, мултимедийност, хипертекстуалност, персонализация, функционалност, използваемост и др. Курсът очертава феномена на онлайн журналистиката чрез картината, получена от гледните точки на комуникаторите и аудиторията, и запознава с различните журналистически продукти в Интернет.

Очаквани резултати:

Студентите трябва да овладеят знания за спецификите на онлайн журналистиката и практиките, свързани с нея, за различните начини за събиране на онлайн новини, за особеностите на писането на материали за онлайн издания и да имат разбиране за различията между интерактивните медии, от една страна, и печата и електронните медии, от друга.