Lista de secções

  • Курсът е избираем и предназначен за магистри, които се стремят да придобият и да усъвършенстват дигиталната си компетентност като учители - българисти, настоящи и бъдещи. Той има подчертано практико-приложна насоченост.

    • Файлът съдържа ключови теми, върху които се работи по време на обучението.

    • Дисциплината „Образованието по български език и литература на медиа-, видео- и интернет поколението” или „Образованието по български език и литература в дигитална среда” има подчертано приложен характер. Изпитът по тази дисциплина предполага три възможности. Изберете една от трите възможности.

      Едната е изготвяне на електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език / литература или изобщо в обучението по български език  и литература. Под електронен ресурс се разбира: мултимедийна презентация, текстов файл, pdf файл, снимка, аудио-файл, линк и др.

      Пример: Как да се използва информация от Гугъл за писане на есе в осми клас. 1.Търсят се източниците

      2. критично се преценява кои от тях са надеждни

      3. посочва се как да бъдат използвани от учениците

      4. дава се обратна връзка за сполучливи и несполучливи текстове с примери

      5. поставя се задача за писане на есе от самите ученици

      6. посочват се критерии за оценяване, които да бъдат обсъдени с учениците

      7. дава се пример за използването на критериите при оценяване на написаните есета.

      Пример: Възможно е да представите методически коментар на онлайн урок по български език. В коя платформа, какви са плюсовете, какви са минусите, какви проблеми изникват и как е възможно да бъдат решени.

      Другата е намиране и използване на готов електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език и литература или изобщо в обучението по български език  и литература.

      Пример: изпращам ви готов ресурс – анимиране на понятие за пунктуационна грешка. Коментирайте как бихте го използвали в час по български език.

      Третата възможност оставям на вас. Вие да предложите какво бихте използвали като ИКТ органично в час по български език. Или просто, какво означава умно използване на ИКТ в обучението по български език и литература.

      Срок за изпълнение : 15 юни

    • В папката има разработки на колеги от предишни випуски. Моля, творчески използвайте тази информация и разчитайте на собствените ви търсения:)))) Сигурна съм, че ще подготвите още по-интересни разработки!

    • Файлът съдържа насоки за писане на курсова работа.

    • Файлът съдържа насоки за писане на магистърска теза.