Седмичен изглед

  • Добре дошли в курса "Образованието по български език и литература в дигитална среда"

    Курсът е избираем и предназначен за магистри, които се стремят да придобият и да усъвършенстват дигиталната си компетентност като учители - българисти, настоящи и бъдещи. Той има подчертано практико-приложна насоченост.

    • Файлът съдържа ключови теми, върху които се работи по време на обучението.

    • Дисциплината „Образованието по български език и литература на медиа-, видео- и интернет поколението” или „Образованието по български език и литература в дигитална среда” има подчертано приложен характер. Изпитът по тази дисциплина предполага три възможности. Изберете една от трите възможности.

      Едната е изготвяне на електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език / литература или изобщо в обучението по български език  и литература. Под електронен ресурс се разбира: мултимедийна презентация, текстов файл, pdf файл, снимка, аудио-файл, линк и др.

      Пример: Как да се използва информация от Гугъл за писане на есе в осми клас. 1.Търсят се източниците

      2. критично се преценява кои от тях са надеждни

      3. посочва се как да бъдат използвани от учениците

      4. дава се обратна връзка за сполучливи и несполучливи текстове с примери

      5. поставя се задача за писане на есе от самите ученици

      6. посочват се критерии за оценяване, които да бъдат обсъдени с учениците

      7. дава се пример за използването на критериите при оценяване на написаните есета.

      Пример: Възможно е да представите методически коментар на онлайн урок по български език. В коя платформа, какви са плюсовете, какви са минусите, какви проблеми изникват и как е възможно да бъдат решени.

      Другата е намиране и използване на готов електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език и литература или изобщо в обучението по български език  и литература.

      Пример: изпращам ви готов ресурс – анимиране на понятие за пунктуационна грешка. Коментирайте как бихте го използвали в час по български език.

      Третата възможност оставям на вас. Вие да предложите какво бихте използвали като ИКТ органично в час по български език. Или просто, какво означава умно използване на ИКТ в обучението по български език и литература.

      Срок за изпълнение : 15 юни

    • В папката има разработки на колеги от предишни випуски. Моля, творчески използвайте тази информация и разчитайте на собствените ви търсения:)))) Сигурна съм, че ще подготвите още по-интересни разработки!

    • Файлът съдържа насоки за писане на курсова работа.

    • Файлът съдържа насоки за писане на магистърска теза.

  • Конструктивизмът като образователна парадигма и интегрирането на ИКТ в образованието по български език и литература

  • Рамка за развиване на дигитална компетентност. Области от нея

  • Работа с текстов редактор

    Приложение при обучение в писмена реч ( редактиране, страниране, проверка на правописа, съхраняване на информация, разпечатване). Видове файлове (разширения doc, pdf)

  • Интернет ресурси и търсене на образователна информация по БЕЛ с помощта на машина за търсене и по интернет адреси

    Специфика на хипертекста. Изисквания при писане на курсова и дипломна работа. Стандарти за цитиране. Полезни интернет адреси (сайтове и портали)

    Приложения за установяване на оригиналност на текста

  • Създаване на електронни ресурси

    Изработване на компютърна презентация (ppt). Изисквания към жанра. Специфика на речевото поведение при представянето. Приложение на мултимедията при работа с ученици (на занятие по български език и литература) и при работа с учители (представяне на педагогически опит)

  • Използване на електронни ресурси

    Електронни учебници и електронно четими учебници

  • Технологии за комуникация

    Работа с електронна поща. Проектноориентирано обучение и използването на имейл. Работа по национални и международни проекти. Специфика на работата в екип.

    Използване на социални мрежи за образователни нужди по БЕЛ

  • Корпусна лингвистика и ОБЕ

    Приложение в обучението по БЕЛ и за изследователски нужди

  • Електронно обучение.Плюсове и минуси на дистанционното обучение. Смесено обучение.

  • Платформи за електронно обучение. Плюсове и минуси

  • Оценяване на резултатите от обучението по БЕЛ с помощта на ИКТ

    Тестово оценяване; скали за оценяване. Формати задачи; примерни и изпитни варианти

  • Електронни ресурси в помощ на учителите

    Линкът препраща към създадена от МОН платформа за дистанционно обучение, която обединява безплатните електронни образователни ресурси в страната.

  • Да мотивираме учениците да четат повече и с удоволствие

    Мотивацията за четене има ключова роля за познавателното, речевото и личностното развитие на учениците. Тук ще намерите линкове към сайтове, платформи за четене, които са в помощ на учениците.