Enrolment options

Курсът Детска психология си поставя за цел запознаване на студентите с основните въз-растови закономерности на когнитивното, емоционалното и социалното развитие през детството, през призмата на различните теории за тяхното обяснение. Всяка от темите включва принципно важни за областта автори, изследвания и съвременни резултати. Целта е студентите не само да придобият определени знания, но и да оценят възможностите, които те съдържат за разбиране на всекидневното общуване и вза-имоотношения с децата. Подобен подход цели да провокира любопитството и да подхрани чувството за компетентност/справяне, като предпоставка за мотивация и интерес към изучаваните в курса теми.
Литература
Бърк, Л. (2012). Изследване на развитието през жизнения цикъл. С.: Дилок.
Стърнбърг, Р. (2014). Педагогическа психология. С.: Изток-Запад.
Bjorklund, D., C. Blasi (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
Hauser-Gram, P., J. Nugent, K. Thies, J. Travers (2014). Development of children and adolescents. New York: Wiley.
Shaffer, D., K. Kipp (2014). Developmental psychology: Childhood and adolescence, 9th ed. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
Забележка: Заедно с посочените, могат да се ползват всички съвременни учебници по пси-хология на развитието в детска и юношеска възраст.
Литература
Бърк, Л. (2012). Изследване на развитието през жизнения цикъл. С.: Дилок.
Стърнбърг, Р. (2014). Педагогическа психология. С.: Изток-Запад.
Bjorklund, D., C. Blasi (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
Hauser-Gram, P., J. Nugent, K. Thies, J. Travers (2014). Development of children and adolescents. New York: Wiley.
Shaffer, D., K. Kipp (2014). Developmental psychology: Childhood and adolescence, 9th ed. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
Забележка: Заедно с посочените, могат да се ползват всички съвременни учебници по пси-хология на развитието в детска и юношеска възраст.
- Teacher: Пламен Калчев