Настройка зачисления на курс

Учебната дисциплина се вписва в теорията на предучилищната педагогика като теоретико-приложна система от педагогически основания за анализ и оценяване на същността и спецификата на рисуването и моделирането. Разглеждат се въпроси, засягащи генезиса на изобразително-творческата дейност на детето, развитието на неговите художествени възприятия и на образните му представи. Анализират се възможностите за изграждане на естетико-художествено отношение към изобразителното изкуство и към средствата за художествена информация. Студентите се запознават с произхода и място на изкуството в обществото, образователните изисквания към естетико-художественото развитие в предучилищна възраст и сравнителен анализ на образователното съдържание в учебните програми – параметри на изобразителната култура и изобразително-творческата активност на детето.Анализират се различните видове изобразително-творческа дейност - рисуване, апликиране и моделиране.Структурата на цикъла от лекции и тематичната насоченост на семинарните упражнения целят изграждане у студентите на умения за интерпретиране на педагогически модели по отношение стимулирането на изобразително-творческата дейност на децата чрез изкуството.Овладяват се познания за изобразителната дейност и за прилагане на конкретни форми и методи при рисуването, апликирането и моделирането, за използване на придобитите знания и умения при различни педагогически ситуации в детската градина. Студентите се запознават със системата за възприемане на произведения на изобразителното изкуство от децата,както и с диагностиката на изобразителните способности на децата.
Гости не имеют доступа к этому курсу. Войдите в систему.