Календарный план
-
-
Това ще бъде нашата резервна опция за онлайн обучение по дисциплината, която ще изпозваме, ако са налице технически трудности за ползване на Мудъл класната стая.
-
Курсът е ориентиран към формиране на практически умения и компетентности, поради което участието на всеки и всички във всички обучителни дейности е изключително важно. Той е изцяло онлайн базиран и ще съчетава многообразие от форми - лекции, самостоятелна учебна работа, работа по групи, дискусии, работа по текущи учебни задания и пр.
Подготовката по всяка от темите предполага използването на различни ресурси (традиционни и нетрадиционни) и добри практики. Ето защо списъкът от качени ресурси ще бъде обогатяван текущо. В Мудъл курса са качени както презентации по основните теоретични теми, така и изключително много други ресурси - научни статии и изследвания, официални аналитични и отчетни доклади, национални документи, добри практики, видеа, сайтове, текущи онлайн събития и форуми и др.
Преподавателски екип: проф. д-р Силвия Николаева и гл.ас. д-р Мариана Косева
-
Заключителната оценка по дисциплината съчетава две съставни оценки: върху изпълнението на текущи учебни задания (50%) и представяне на заключителния писмен изпит (50%).
-
Колеги, към това задание можете да прикачите вашите споделени добри практики за окуражаване и похлава.
-
-
Колеги, тук можете да качите своето портфолио с двете текущи задачи, когато сте готови и искате да го предадете за оценка. Срокът за предаване е 3 февруари 2021 г., а за предварителна обратна връзка можете да изпращате материалите си не по-късно от 24.01.2021 г.
-
-
-
PDF документ, 397.6 Кбайт
-
-
-
Word документ, 259.5 Кбайт
-
-
-
-
-
-
Заданието изисква да споделите и аргументирате вашите водещи идеи и виждания като лидер на ученическата / детската група.
Форматът на текста е научно есе, което изисква да аргументирате тезата си с научни аргументи, теории и факти. За да се подготвите за създаването му се изисква да се запознаете с най-разпространените модели за мениджмънт на класа/учебната група и среда както у нас, така и по света. Много от тях са представени в основната литература, а така също и в нетрадиционни ресурси като добри практики, видеа, сайтове и др.
Помощна схема за конструиране на индивидуалната философия за мениджмънт на класа / учебната група и нейната среда.
Mоята индивидуална философия за мениджмънт на класа
- Реших да стана учител, защото ..........................................................................
- В личен план бих желал/а да постигна ............................………………….....
- Най-значимите обстоятелства, авторитети и/или теории (не само в сферата на педагогиката), повлияли върху формирането на моите професионални убеждения, са ............................................................................
- Моята мисия като учител е .................................................................................
- Моите възгледи за природата на човека се определят от разбирането ми, че той .......................................................................................................................
- Според мен, учениците са добри по природа, тъй като..................................
- Смятам, че има лоши по природа ученици, защото.......................................
- За мен целта на образованието е ........................................................................
- В професионално отношение бих желал/а да постигна .................................
- Представям си идеалния клас като ...................................................................
- Според мен, в идеалния клас ............................................................................
- Бих желал/а за учениците си да бъда ..............................................................
- Своя стил на управление и ръководство на класа бих определил като.... .....…...........защото мои водещи принципи са ..................................................
- Като водещи правила за управление и ръководство на класа мога да посоча ……...........................................................................................................
- Основните ми отговорности, свързани с управлението и ръководството на класа, са ..........................................................................................................
- В своята работа и отношение към учениците бих подобрил/а ..................
- За мен родителите на моите ученици са .......................................................
поради което общуването ми с тях е ..............................................................
- Най-типичните поводи за срещи с родителите са ........................................
- Работата ми с родителите е най-успешна, когато ........................................
- В своята работа и отношение към родителите бих подобрил/а ..................
- Моето общуване и съвместна работа с останалите учители се основават на ...........................................................................................................................
- Моите най-сериозни успехи в управлението и ръководството на класа са ...........................................................................................................................
-
Заданието изисква прилагане на процедури за комплексен контекстен анализ на необходимостта от мениджмънт на учебни групи / класове и среди и дизайн на програма / план за управление на (конкретен) клас или група. Технологията на подхода ще бъде представена и упражнена по време на курса.
-