Schema della sezione
-
Курсът е избираем и предназначен за магистри, които се стремят да придобият и да усъвършенстват дигиталната си компетентност като учители - българисти, настоящи и бъдещи. Той има подчертано практико-приложна насоченост.
-
Файлът съдържа ключови теми, върху които се работи по време на обучението.
15.1 KB -
Дисциплината „Образованието по български език и литература на медиа-, видео- и интернет поколението” или „Образованието по български език и литература в дигитална среда” има подчертано приложен характер. Изпитът по тази дисциплина предполага три възможности. Изберете една от трите възможности.
Едната е изготвяне на електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език / литература или изобщо в обучението по български език и литература. Под електронен ресурс се разбира: мултимедийна презентация, текстов файл, pdf файл, снимка, аудио-файл, линк и др.
Пример: Как да се използва информация от Гугъл за писане на есе в осми клас. 1.Търсят се източниците
2. критично се преценява кои от тях са надеждни
3. посочва се как да бъдат използвани от учениците
4. дава се обратна връзка за сполучливи и несполучливи текстове с примери
5. поставя се задача за писане на есе от самите ученици
6. посочват се критерии за оценяване, които да бъдат обсъдени с учениците
7. дава се пример за използването на критериите при оценяване на написаните есета.
Пример: Възможно е да представите методически коментар на онлайн урок по български език. В коя платформа, какви са плюсовете, какви са минусите, какви проблеми изникват и как е възможно да бъдат решени.
Другата е намиране и използване на готов електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език и литература или изобщо в обучението по български език и литература.
Пример: изпращам ви готов ресурс – анимиране на понятие за пунктуационна грешка. Коментирайте как бихте го използвали в час по български език.
Третата възможност оставям на вас. Вие да предложите какво бихте използвали като ИКТ органично в час по български език. Или просто, какво означава умно използване на ИКТ в обучението по български език и литература.
Срок за изпълнение : 15 юни
-
В папката има разработки на колеги от предишни випуски. Моля, творчески използвайте тази информация и разчитайте на собствените ви търсения:)))) Сигурна съм, че ще подготвите още по-интересни разработки!
-
Файлът съдържа насоки за писане на курсова работа.
40.5 KB -
Файлът съдържа насоки за писане на магистърска теза.
41.0 KB
-
Конструктивизмът като образователна парадигма и интегрирането на ИКТ в образованието по български език и литература
-
С помощта на ключови думи потърсете в гугъл ресурси за конструктивизма като образователна парадигма и интегрирането на ИКТ в образованието по български език и литература. Систематизирайте намерените ресурси. Кои от тях може да използвате в практиката си като учители.
-
Файлът съдържа таблица с два модела на обучение по български език - с ограничена интерактивност и със засилена интерактивност. Анализирайте връзките на двата модела с идеите на конструктивизма.
38.5 KB -
Файлът представя полезна информация за поставяне на ученика в центъра на обучението. Информацията е почерпана от сайта prepodavame.bg
17.2 KB -
Презентацията предлага идеи за приложение на метода за развитие на критическото мислене чрез четене и писане.
165.5 KB
-
-
-
Файлът съдържа Рамка за развиване на дигиталната компетентност. Рамката е предназначена за страните от ЕС. Обясненията са на български език.
534.3 KB -
Матрицата придружава Рамката за развиване на дигитална компетентност. На български език е. Матрицата позволява да се установят равнищата на дигитални умения в дадена област от дигиталната компетентност.
45.1 KB
-
-
Приложение при обучение в писмена реч ( редактиране, страниране, проверка на правописа, съхраняване на информация, разпечатване). Видове файлове (разширения doc, pdf)
-
Линкът препраща към полезна информация за работа с текстов редактор.
-
Файлът съдържа насоки за редактиране на текст във текстови файлове. Начините за редактиране са илюстрирани с примери. Тези насоки могат да бъдат използвани при проверка и оценяване на писмени ученически текстове.
32.5 KB -
591.5 KB
-
153.5 KB
-
-
Интернет ресурси и търсене на образователна информация по БЕЛ с помощта на машина за търсене и по интернет адреси
Специфика на хипертекста. Изисквания при писане на курсова и дипломна работа. Стандарти за цитиране. Полезни интернет адреси (сайтове и портали)
Приложения за установяване на оригиналност на текста
-
Презентацията представя информация за така наречените цифрови хранилища на метаданни за обучението по български език.
536.0 KB -
Файлът съдържа презентация за електронните библиотеки и електронното обучение.
222.0 KB
-
-
Изработване на компютърна презентация (ppt). Изисквания към жанра. Специфика на речевото поведение при представянето. Приложение на мултимедията при работа с ученици (на занятие по български език и литература) и при работа с учители (представяне на педагогически опит)
-
Ресурсът илюстрира анимиране на понятие за пунктуационна грешка.
445.0 KB -
Ресурсът е презентация за безопасен интернет в клас. Създаден е от студентка по славянски филологии. Пример е за образцова презентация.
7.1 MB -
Файлът съдържа насоки за изготвяне на презентация.
32.5 KB -
7.3 MB
-
-
Електронни учебници и електронно четими учебници
-
Линкът препраща към информация за електронни и електронно четими учебници на издателство "Просвета". Електронните учебници са интерактивни, предполагат извършване на дейности чрез така наречените зумове в урочните статии. Електронно четимите учебници са в пидиеф формат и са удобни за възприемане, за разпечатване.
-
Кои електронни ресурси използвате на занятията по български език и с каква цел - за изучаване на ново, за прилагане на изученото или за проверка и оценка на изученото.
Споделете вашите идеи във форума.
-
-
Работа с електронна поща. Проектноориентирано обучение и използването на имейл. Работа по национални и международни проекти. Специфика на работата в екип.
Използване на социални мрежи за образователни нужди по БЕЛ
-
Линкът препраща към информация в интернет за използване на социалните мрежи в образованието. Достойнство на информацията е, че тя представя плюсове и минуси на приложението на социалните мрежи в образованието.
-
Линкът препраща към текст, в който се анализира ролята на социалните медии в образованието.
-
Презентацията на Светла Ботова представя интересни идеи за приложението на социалните мрежи в обучението.
1.9 MB
-
-
Приложение в обучението по БЕЛ и за изследователски нужди
-
Презентацията представя достъпно идеи за приложението на корпусната лингвистика в обучението по български език.
237.0 KB -
Статията представя теоретически идеи за приложение на корпусната лингвистика в обучението по български език. Има и примери за практическо използване на занятия по български език.
259.2 KB
-
-
-
Файлът съдържа информация за същността на електронното обучение.
13.2 KB
-
-
-
Файлът съдържа информация за платформи, предназначени за електронно обучение.
50.8 KB
-
-
Тестово оценяване; скали за оценяване. Формати задачи; примерни и изпитни варианти
-
Линкът препраща към презентация на български език за използване на така наречените бърз въпрос и бърз отговор или Q/R.
Запонайте се с информацията и набележете идеи за използването на този тип тестови задачи във вашата работа.
-
-
Линкът препраща към създадена от МОН платформа за дистанционно обучение, която обединява безплатните електронни образователни ресурси в страната.
-
Платформата обединява безплатните електронни образователни ресурси в помощ на учителите.
-
-
Мотивацията за четене има ключова роля за познавателното, речевото и личностното развитие на учениците. Тук ще намерите линкове към сайтове, платформи за четене, които са в помощ на учениците.
-
Линкът препраща към информация за електронни речници на Института за български език към БАН