Изпитна задача
Дисциплината „Образованието по български език и литература на медиа-, видео- и интернет поколението” или „Образованието по български език и литература в дигитална среда” има подчертано приложен характер. Изпитът по тази дисциплина предполага три възможности. Изберете една от трите възможности.
Едната е изготвяне на електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език / литература или изобщо в обучението по български език и литература. Под електронен ресурс се разбира: мултимедийна презентация, текстов файл, pdf файл, снимка, аудио-файл, линк и др.
Пример: Как да се използва информация от Гугъл за писане на есе в осми клас. 1.Търсят се източниците
2. критично се преценява кои от тях са надеждни
3. посочва се как да бъдат използвани от учениците
4. дава се обратна връзка за сполучливи и несполучливи текстове с примери
5. поставя се задача за писане на есе от самите ученици
6. посочват се критерии за оценяване, които да бъдат обсъдени с учениците
7. дава се пример за използването на критериите при оценяване на написаните есета.
Пример: Възможно е да представите методически коментар на онлайн урок по български език. В коя платформа, какви са плюсовете, какви са минусите, какви проблеми изникват и как е възможно да бъдат решени.
Другата е намиране и използване на готов електронен ресурс и методически коментар за умното му използване в урок по български език и литература или изобщо в обучението по български език и литература.
Пример: изпращам ви готов ресурс – анимиране на понятие за пунктуационна грешка. Коментирайте как бихте го използвали в час по български език.
Третата възможност оставям на вас. Вие да предложите какво бихте използвали като ИКТ органично в час по български език. Или просто, какво означава умно използване на ИКТ в обучението по български език и литература.
Срок за изпълнение : 15 юни