Курсът Структура и биоразнообразие на растенията” ще запознае студентите със структурните особености на растителните клетки, а също така и на растителните тъкани във връзка с факторите на средата, които са важни за екохимичните оценки и изследвания. Разглеждат се цитологията и морфологията на талуса, морфологията и анатомичното устройство на вегетативните и генеративни органи в зависимост от екологичните условия и характера на местообитанията. Отделено е внимание както на взаимната зависимост между растителното разнообразие и компонентите на околната среда, така и на основните принципи на биогеографско разпределение на растенията. Акцентът в курса е поставен върху специфични групи растения, използвани в мониторинговите програми и на биоиндикатори на различни условия на средата и на антропогенно влияние. Особено внимание се обръща на видовете с консервационно значение, важни при екологичните оценки (вкл. екохимичните оценки). Студентите се запознават и с най-важните международни и национални документи, свързани с опазване на растителното многообразие.

В този курс ще се разглеждат темите от програмата по фонетика на немския език.

Курсът „Новогръцка литература” е двусеместриален и се провежда  на новогръцки език. Предназначен е да запознае студентите с процесите и най-важните автори и заглавия на гръцката литературна традиция от Критския ренесанс до наши дни. Материалът е разпределен на основата на идейно-естетическите и литературни течения. Периодизацията, която е възприета се базира на големите исторически събития, но в същото време отчита своеобразията на литературния процес. Тъй като съвременната гръцка литература е част от балканската и западноевропейска литература, се налагат отклонения, в които студентите да бъдат запознати с европейските литературни течения, често служили за подтик на гръцките  литературни творци.

Първата му част (VI семестър) обхваща периода от XVI век до  началото на  XX век.  Отделя се специално внимание на характеристиките на отделните литературни течения и тяхното, твърде често специфично, проявление в гръцката културна и литературна действителност. По време на упражненията се разглеждат емблематични текстове  за съответния период като се използва сравнително-съпоставителен метод. Студентите имат за задача да се запознават предварително с подбраните текстове, които ще бъдат разглеждани по време на семинарните занятия. Литературоведските коментари имат за цел да затвърдяват и разширяват знанията на студентите по разглежданите теми в лекционния курс, свързаната с тях терминология, както и да изграждат у тях умения за работа с художествени текстове на новогръцки език.


Курсът се води на новогръцки език. Задължително предварително изискване е доброто владеене на новогръцки  език. 

Очаквани резултати:

След успешното завършване на курса от студентите се очаква:

а) да познават общите аспекти и тенденции в развитието на новогръцката литература;

б) да боравят с оригинални литературни текстове;

в) да дискутират по определени литературни теми.

Курясът по биомембрани е предназначен  за студенти четвърти курс, специалност Молекулярна биология като допълнителен към практическите упражнения, които се провеждат в катедрата по биохимия на Биологическия факултет.

The EAP course is designed to focus on preparing students for study in an English-speaking country, including: listening and note taking; seminar presentation and discussion skills; speed reading; academic writing; library and internet use; university level vocabulary; preparation for English proficiency examination; academic culture of Australian universities; research techniques; critical thinking; essay writing.

Курсът е предназначен за специалност журналистика 1 курс, за група от студенти със смесени възможности, на ниво по европейската езикова рамка В1, В2. Целта на курса е студентите да натрупат и да обогатят своя речников запас, да си преговорят основни граматични и лексикални структури, както и да се запознаят с основните правила за писане на статия във вестник на английски език. Работи се върху разнообразни статии от американския и английския печат, в различни сфери – политика, икономика, спорт, култура, кино и музика, мода. Използваните медии са Гардиан, Ролинг Стоунс. Би Би Си, Индипендънт, Икономист и др. Разглежданите проблеми са актуални  и предизвикват интерес у обучаваните. Текстовете се използват като база за провеждане на разнообазни дейности. Представена е непознатата лексика, като обясненията се дават както на български, така и на английски. Непознатите думи са дадени в контект, за да могат студентите да се ориентират в каква ситуация се използват думите. Текстовете се превеждат на български, но фокусът е върху доброто звучене на статията на езика, на когото се превежда. По този начин студентите се научават да пишат статии на родния си език като ползват чужди източници, като избягват дословния превод и фрази, които не звучат естестено на целевия език.

Разглеждат се и разнообразните гратични структури, изполвани в статиите – времена, verb patterns, предлози, като се обръща внимание върху специфичния начин, по който е използват в журналистическия език.

Разглеждат се правилата за писане на статия на английски, каква е структурата.

В курса са включени и упражнения от типа слушане с разбиране, тематично свързани с уроците. Целта е студентите да свикнат с говоримия английски език и да се научат като слушат да извличат необходимата им информация.

Teacher: Антоанета Китова

Teacher: Мартин Ненов