Section outline

    • Методика и техника на учебния химичен експеримент

      Най-забавната и най-мотивираща част от обучението по химия!!! Но за да се осъществи, учителят трябва да знае как да прави експерименти, как те да са безопасни. Трябва да планира и лабораторни опити за своите учениците, за да се чувстват и те като истински химици. 

    • Общи новини и съобщения
    • Кратък тест за самооценка на Вашите умения. Няма да се взема предвид в оценката. 

  • В края на темата се очаква да изведете самостоятелно значението на химичния експеримент при обучението в средното училище.  

  • В края на темата ще умеете за подбирате различни варианти на апаратури за получаване на газове и събиране на газове в съотвествие с техните свойства. 

    • Обещаната част от учебника за 5 клас, моля не я разпространявайте. Обект е на авторско право. 

    • Във файла ще намерите текстовете за упражненията и фигури, за да не пишете излишно в протоколите и тази част, но е добре да я знаете. Към всеки протокол не забравяйте, че има и други елементи - методични особености и въпроси и задачи към учениците. Тях ще напишете сами въз основа на дадените материали и обсъждането им. 

    • Във файла са предложени задачите по темата. Свалете го на компютъра си. Работете по тях. Представете резултатите в работилницата Водорд и кислород, като изпълните поставената в нея задача за самооценяване. 

  • В край на работата си по темата ще:

    • планирате експерименти за демонстриране на свойствата на сярата, серния диоксид, сероводорода, сярната киселина
    • ще съставяте работен лист за изследване на свойствата на сярната киселина
    • ще знаете и спазвате техника на безопасност при работа със сярна киселина и серен диксид и сероводород. 
    • Кратко описание на основните експерименти и методика на дейностите, свързани с тях

    • Работете по задачите самостоятелно. След това ги представете в работилницата и оценете работа на поне двама Ваши колеги. 

    • Решете самостоятелно задачите и ги представете в заданието Азот и съединенията му. 

    • Представете тук задачите за оценка. Имате възможност да  ги качите само веднъж и без чернова. Ще се оценяват без допълнителни коментари. 

    •  Окриването на Фосфора!!!

    • Във файла са описани експеримети, подходящи за рабта в клас. Тези експериметни ще изпълнявате и при работата си в лабораторията. Някои от тях могат да се направят и в домашни условия с повече въображение. 

    • Представете тук задачите за оценка от преподавателите. Нямате възможност за чернова.

  • Представяне на курсовите работи

    • Разработването ѝ е индивидуално. Всяка тема може да се избира само от един студент от групата. Нямате възможност за втори избор, първоначалният Ви избор е е окончателен.  

      Курсоватаработа съдържа две части: 

      1. Теоретична част - особености на темата от гледна точка на химията и методиката (място в учебното съдържание, особености на изучаването, цели, съдържание и методи) 

      2. Практическа част - експерименти подходящи за темата (описани както в протоколите), мястото им в уроците, въпроси към учениците, използване в други теми. Всеки експеримент се описва отделно.

      Работата се оформя на ръка или напечатана, с начална страница, която съдържа името на студенти, факултетния номер и темата на курсовата работа. Има още съдържание, в което са описани отделните й часи и техните начални страници. Всяка част започва на нова страница със заглавие и са отбелязани видно подзаглавията на частите. Номерирани са всички страници. Работата е подвързана в папка.    

    • Разработването ѝ е индивидуално. Всяка тема може да се избира само от един студент от групата. Нямате възможност за втори избор, първоначалният Ви избор е е окончателен.  

      Курсоватаработа съдържа две части: 

      1. Теоретична част - особености на темата от гледна точка на химията и методиката (място в учебното съдържание, особености на изучаването, цели, съдържание и методи) 

      2. Практическа част - експерименти подходящи за темата (описани както в протоколите), мястото им в уроците, въпроси към учениците, използване в други теми. Всеки експеримент се описва отделно.

      Работата се оформя на ръка или напечатана, с начална страница, която съдържа името на студенти, факултетния номер и темата на курсовата работа. Има още съдържание, в което са описани отделните й часи и техните начални страници. Всяка част започва на нова страница със заглавие и са отбелязани видно подзаглавията на частите. Номерирани са всички страници. Работата е подвързана в папка.    

    • Курсовата работа е в един файл. Имате възмонжст да качите чернова. Пишете ни, когато я подготвите. Ще ви дадем насоки за подобрение на работата, ако се налага. След това можете да я представите за оценка с натискане на бутон Предаване.