Примерна организация на ресурсите и заданията в тема
Всяка тема съдържа няколко основни елементи - учебни материали по темата, учебни дейности и текущ контрол.
Материалите по темата включват различни по тип ресурси
- лекции под формата на текст илюстриран с графики, диаграми, изображения - във формат doc, pdf и др.;
- лекции под формата на презентации - във формат ppt, pdf и др.;
- видео лекции или други видео материали свързани с темата;
- връзки към външни ресурси (интернет страници с материали по темата).
Материалите могат да бъдат собствени (разработени от авторите на курса), чужди материали адаптирани за нуждите на курса или подходящи готови материали, които се използват в курса без да се променят. В случаите, в които в курса се използват чужди материали авторите на курса трябва да се съобразят с авторските права върху тези материали и начините и условията, при които могат да бъдат използвани (повече информация по темата за авторските права може да намерите в курса за преподаватели "Авторски права").
Материалите могат да бъдат организирани в две групи - задължителни и допълнителни. Това дава възможност на курсистите да разпределят времето си правилно като проучат първоначално само задължителните материали, а след това, ако имат нужда и достатъчно време и допълнителните.
Дейностите и текущият контрол включват упражнения, домашни работи, текущи задания за оценка, тестове, контролни работи, които могат да бъдат организирани чрез различни средства в системата, като:
- индивидулани задания, при които всеки студент трябва да изпълни индивидуално поставената задача, която може да изисква изготвянето на текстов файл, презентация, таблица, гафика, диаграма, изображение или друг продукт/и, който/които да се качи в системата под формата на един или няколко файла или архив;
- групови задания, при които всички студенти заедно или разделени на малки групи и трябва да изпълнят поставена задача, която може да изисква:
- изготвянато на продукт и качването му в систамата;
- провеждането на дискусия по дадена тема изготвянето на документ с мненията и изводите от дискусията и качването му в системата - може да се реализира чрез форум;
- изготвянето на общ документ с помощта на wiki;
- индивидуално или групово задание за търсене на ресурси и описването им в база от данни;
- индивидуално или групово задание за описване на понятия в речник;
При формулирането на всяка задача в нейното условие освен изискванията трябва да има и точни и ясни указания за начина на изпълнението й, в края задължително трябва да се укаже времето, което е необходимо за изпълнението на тази задача.
Например: Изпълнението на тази задача ще ви отнеме не повече от Х часа за проучване на материалите/ търсене на ресурси и Х часа за решаване на поставените задачи/ изготвяне на документа/ описване на ресурсите и др.
При поставяне на задание за оценка трябва да се укаже:
- колко точки носи съответната задача или каква част от общата оценка формира;
- краен срок за предаване, който трябва да съответства на срока посочен в графика;
- санкции при закъснение при предаването или при непредаване на заданието, ако има такива.
При тест за оценка трябва да се укажат съответно:
- броя на въпросите включени в него;
- темите разгледани в курса върху, които са въпросите;
- времевия лимит на теста (т. е. с колко време разполагат студентите за решаването на теста), ако има такъв;
- времевия интервал, в който тестът ще бъде достъпен (т. е. от дата до дата или дата от Х часа до Х часа), ако има такъв;
- броя разрешени опити (т. е. колко пъти може да се направи теста);
- дали теста е достъпен свободно или е защитен с парола;
- дали тестът може да бъде положен навсякъде или само по време на присъствените занятия в учебното заведение;
- ако тестът може да бъде положен навсякъде, но е защитен с парола, как студентите могат да получат парола за достъп до теста;
- други указания.
Поставянето на задание за оценка и срока за неговото изпълнение и предаване се оповестяват със съобщение в новинарският форум при поставяне на заданието.
Предстоящ тест се оповестява със съобщение в новинарският форум поне една седмица по-рано, за да могат студентите да се подготвят за него, и ако има пътуващи студенти да могат да организират пътуването и престоя си, ако теста се полага само по време на присъствени занятия.