След основната секция на курса следват секциите за отделните теми. Независимо от избрания формат на курса - тематичен или седмичен, и начина на визуализирането му, много важно при структурирането на темите да се придържаме към един общ дизайн. Това до голяма степен ще улесни студентите при ориентацията им в курса.Всяка тема може да съдържа няколко основни елемента - учебни материали по темата, учебни дейности и текущ контрол. В зависимост от типа на материалите и дейностите те могат да бъдат разделени условно в няколко секции:

  • основни материали - задължителните материали по темата, това може да бъдат лекции, външни ресурси и др. чието усвояване е от съществено значение за постигане целите на курса;
  • допълнителни материали - любопитни и полезни материали по темата, които биха разширили знанията на студентите, но не са от съществено значение за постигане целите на курса и в никакъв случай не се включват при оценяването на студентите;
  • упражнения - различни по тип дейности, предназначени за отработване и затвърдяване на знанията и уменията по темата, които нямат връзка с оценяването на студентите, но са от съществено значение за постигане на целите на курса;
  • задания за оценка - различни по тип дейности, изпълнението на които е свързано с оценяването на студентите. Визуалното открояване на тези дейности в отделна група е важно от гледна точка на по-лесното ориентиране на студентите. Освен това дейностите включени в тази част трябва да съответстват на оценяването, описано в основната секция на курса (например, ако в оценяването са включени 4 задания и един тест, то в целият курс трябва да има 5 теми, които включват такива секции, съдържащи точно 4 задания и един тест).

Естествено тази структура е само препоръчителна, може да се използва например разделението на "Лекции" и "Упражнения", което е по-естествено за преподавателите в университета. Най-важно е то да е едно и също за всички теми с цел унифициране на дизайна на курса и по-лесна ориентация както и материалите, които попадат в дадена секция да имат логическа връзка с нея.


Заглавие и анотация

Както и в курса като цяло, така и в началото на всяка тема трябва да фигурира нейното заглавие. Препоръчително е да се постави интервала от време, в което се работи по тази тема (от дата до дата), като този интервал трябва да съответства на датите заложени в графика на курса. За целта също може да се използват не тематичен, а седмичен формат на курса. След заглавието се поставя също кратко описание на темата и нейните цели в рамките на 2-3 изречения.


Последно модифициране: събота, 1 ноември 2014, 00:12