Ir para o conteúdo principal
СУ
  • Português - Portugal ‎(pt)‎
    Български ‎(bg)‎ Русский ‎(ru)‎ Српски ‎(sr_cr)‎ Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Français ‎(fr)‎ Italiano ‎(it)‎ Português - Portugal ‎(pt)‎ Ελληνικά ‎(el)‎ 한국어 ‎(ko)‎ 日本語 ‎(ja)‎
A aceder como visitante (Entrar)

Контрастивна лингвистика, летен семестър 2019/2020

  1. Página principal
  2. Disciplinas
  3. Факултет по класически и нови филологии
  4. Електронни курсове
  5. Магистри, летен семестър 2019/2020
  6. Избираеми дисциплини
  7. Контрастивна лингвистика, летен семестър 2019/2020
  8. Topic 1: Introduction. The place of CL among other...
  9. CA as an interlingual study. CJ.

CA as an interlingual study. CJ.

Requisitos de conclusão

This diagram shows CL in two ways. The bottomn part represent it in connection with second language acquisition (the individual's becoming biliangual) and root should start from NL (L1) and move tpwards FL (L2) via the overlapping circles representing various stages of the Interlanguage. The top root may be interpreted as CL in relation to translation. It starts from SL (the original) and ends in the TL (translation) and goes via what is called here interlingua (the combination of the linguistic and perhaps other knowledge allowing the interpretation/understanding the original text) plus the productive knowledge allowing the expressing of the meaninf of the original in the TL.

150.9 KB . JPG

◄ CA and its place among othr linguistic disciplines
J. Fisiak. Intro to Polish-English Contrastive Grammar ►

Blocos

Ignorar Navegação

Navegação

  • Página principal

    • Páginas do site

      • Minhas disciplinas

      • Palavras-chave

    • Minhas disciplinas

    • Disciplinas

      • Факултет по класически и нови филологии

        • Електронни курсове

          • Магистри, зимен семестър 2025/2026

          • Бакалаври, зимен семестър 2025/2026

          • Магистри, летен семестър 2024/2025

          • Бакалаври, летен семестър 2024/2025

          • Магистри, зимен семестър 2024/2025

          • Бакалаври, зимен семестър 2024/2025

          • Магистри, летен семестър 2023/2024

          • Бакалаври, летен семестър 2023/2024

          • Магистри, зимен семестър 2023/2024

          • Бакалаври, зимен семестър 2023/2024

          • Магистри, летен семестър 2022/2023

          • Бакалаври, летен семестър 2022/2023

          • Магистри, зимен семестър 2022/2023

          • Бакалаври, зимен семестър 2022/2023

          • Магистри, летен семестър 2021/2022

          • Бакалаври, летен семестър 2021/2022

          • Магистри, зимен семестър 2021/2022

          • Бакалаври, зимен семестър 2021/2022

          • Магистри, летен семестър 2020/2021

          • Бакалаври, летен семестър 2020/2021

          • Магистри, зимен семестър 2020/2021

          • Бакалаври, зимен семестър 2020/2021

          • Магистри, летен семестър 2019/2020

            • Методика на чуждоезиковото обучение

            • Близкоизточни изследвания: Общество и култура на а...

            • Задочно обучение

            • Конферентен превод

            • Конферентен превод-френски

            • Превод (английски и френски език)

            • Култура на Унгария и превод

            • Индийско и иранско културознание и обществознание

            • Общество и култура на Корея

            • Език, култура, превод

            • Приложна лингвистика

            • Японски език и култура

            • Превод (английски език)

            • Избираеми дисциплини

              • Методика на обучението по съвременни езици, летен ...

              • Медийно образование и изграждане на умения за обуч...

              • Стажантска практика, летен семестър 2019/2020

              • Информационни и комуникационни технологии в обучен...

              • Академично (педагогическо) писане на чужд език, ле...

              • Хоспитиране, летен семестър 2019/2020

              • Текуща педагогическа практика, летен семестър 2019...

              • Увод в емпрунтологията, летен семестър 2019/2020

              • Проверка и измерване на учебните постижения, летен...

              • Дейностно ориентираният подход в чуждоезиковото об...

              • Персийски език – практически курс, II част, летен ...

              • Контрастивна лингвистика, летен семестър 2019/2020

                • Geral

                • Topic 1: Introduction. The place of CL among other...

                  • FicheiroBibliography

                  • FicheiroCourse description

                  • FicheiroTopics and readings

                  • FicheiroC. James. Contrastive Analysis

                  • FicheiroCA and its place among othr linguistic disciplines

                  • FicheiroCA as an interlingual study. CJ.

                • Topic 2: Basic concepts. Comparability, equivalenc...

                • Topic 3: Selfstudy

                • Topic 4: Transfer and Translation. Interlanguage

                • Topic 5: Interlanguage and Error Analysis. The CA ...

                • Topic 6: The data of CA. Translation corpora, lear...

                • Topic 7: CA on the phonetic/phonological level. Tr...

                • Topic 8: Grammatical contrasts: countability and ...

                • Toic 9: Lexis. Semantic fields. False friends. Con...

                • Topic 10: Phraseological contrasts. Collocation

                • Topic 11: Textual and discourse level CA

                • Topic 12: Contrastive pragmatics. Cross-cultural CA

                • Topic 13: Danchev's Expanded model of CA. Micro- a...

                • Topic 14: Selfstudy. Text analysis. WT

                • Topic 15. Analysis of Parallel Texts

                • 4 de maio - 10 de maio

            • Междукултурна комуникация и превод с китайски и бъ...

            • Конферентен превод-английски

            • Комуникация: език, литература, медии

            • Франкофония, многоезичие и междукултурна медиация

            • Южна, източна и югоизточна Азия

            • Семиотика, език и реклама (на английски език)

            • Език и култура (Английски език)

            • Културни връзки и геополитика на Европейския съюз

          • Бакалаври, летен семестър 2019/2020

        • Анкетни проучвания

        • Master_American Literature

        • Проект по електронно дистанционно обучение на ФКНФ...

        • Електронно портфолио за студенти от педагогическит...

        • Катедра "Англицистика и американистика" (English a...

        • Проект BG051PO001-3.3.06-0045 "Академични курсове ...

        • Катедра "Западни езици"

        • МП Ибероамериканистика

        • Учебни курсове

        • Катедра "Класическа филология"

        • Катедра "Германистика и скандинавистика"

        • Катедра "Романистика"

        • Катедра "Методика на чуждоезиковото обучение"

        • Катедра "Арабистика и семитология"

        • Катедра "Тюркология и алтаистика"

        • Катедра "Кореистика"

        • Катедра "Езици и култури на Източна Азия"

        • Катедра "Класически Изток"

        • МП "Комуникация: език, литература, медии" - акреди...

        • МП "Чужд език (английски), литература, медии" - ак...

        • Катедра "Испанистика и португалистика"

        • Катедра "Японистика"

        • Катедра "Китаистика"

        • Административни

        • Конкурси

        • Докторантско училище

        • ХVІІI научна конференция на нехабилитирани препода...

        • Публични защити на докторанти

        • ДОКТОРАНТСКИ МИНИМУМИ ПО ЗАПАДЕН ЕЗИК

        • БП и МП ЮИЮА

        • Катедра "Южна, Източна и Югоизточна Азия"

        • Защити на магистърски тези

        • Катедра "Португалистика и лузофонски изследвания"

        • Държавни изпити

        • Защити на дипломни работи

        • SUMMIT - групи по интереси

        • Конкурс - Западни езици

        • Промените в наредбата за придобиване на учителска ...

        • Семинар „Ограничаващи фактори пред разширяването н...

        • Често задавни въпроси за работа със СУСИ и Мудъл

        • Среща с ръководители на катедри и отговорници на с...

        • Учебен курс 15 септември

        • Учебен курс 14 септември

        • Психология на рекламата

        • Увод в литературната теория - упражнения

        • Европейски институции и превод

        • Софтуер и превод (SDL Studio, WordFast Anywhere, M...

      • Филиал Бургас

      • Конкурси за прием на докторанти

      • Биологически факултет

      • Богословски факултет

      • Геолого-географски факултет

      • Исторически факултет

      • Медицински факултет

      • Стопански факултет

      • Факултет по журналистика и масова комуникация

      • Факултет по математика и информатика

      • Факултет по науки за образованието и изкуствата

      • Факултет по педагогика

      • Факултет по славянски филологии

      • Физически факултет

      • Философски факултет

      • Факултет по химия и фармация

      • Юридически факултет

      • Center for Education Services

      • Център по кореистика

      • Department for Information and In-Service Training...

      • Integral University Center for Research and Delive...

      • University Center for Information and Communicatio...

      • ПОМОЩ за работа с MOODLE и СУСИ

      • Виртуален кариерен център за преподаватели

      • Докторантско училище

      • Университетски център по управление на качеството

      • Дипломни работи и дисертации

      • Конкурси за академични длъжности

      • Департамент за езиково обучение

      • Административни

      • Център за дистанционно обучение

      • Кариерни и алумни центрове

Blocos

A aceder como visitante (Entrar)
C448494S2
  • Português - Portugal ‎(pt)‎
    • Български ‎(bg)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Српски ‎(sr_cr)‎
    • Deutsch ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Português - Portugal ‎(pt)‎
    • Ελληνικά ‎(el)‎
    • 한국어 ‎(ko)‎
    • 日本語 ‎(ja)‎
Resumo da retenção de dados
Obter a Aplicação móvel