Schema della sezione
-
Ключови идеи:
- ценностна ориентация на преподавателя и приоритетите му;
- специфика на предметната област, идентичност на експертното познание;
- цели на лекционния курс;
- цели на семинарните занятия (акценти);
- съгласуване между лекционен курс и семинарни занятия;
- съгласуване на лекционния курс с останалите университетски дисциплини, които са свързани с него. Например: методика на обучението по български език е свързана с дисциплини като: лингвистика, психология, педагогика и т.н.;
- обвързване на целите на обучение с начините, по които се оценява напредъкът на студентите в хода на обучението. Роля на ценностната ориентация, на договарянето между преподавател и студенти, на балансиране между установяващо и формиращо оценяване.
-
Накратко са набелязани по-важни изисквания към формулирането на целите или така нареченото целеполагане. Опитайте се да ги приложите към курса, който водите.
30.0 KB -
Линкът препраща към статия, която представя методиката на конструиране на електронен курс в помощ на университетския преподавател по хуманитарни науки. Текстът има подчертано приложна насоченост.
-
Файлът предлага разяснение на образователните цели, представени в една от най-популярните класификации ( таксономии) на Б. Блум.
872.5 KB -
Файлът схематично представя таксономията на образователните цели, съставена от Бенджамин Блум.
20.4 KB