Използвайте този азбучен указател за да прегледате речника

Други | А | Б | В | Г | Д | Е | Ж | З | И | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ъ | Ь | Ю | Я | Всички

Е

Его

[1] Според Фройд всяка човешка индивидуалност е продукт на битката между 3 взаимодействащи сили. Егото е една от тези взаимодействащи сили. Ограничението на инстинктивните импулси и желанието им да се справят с реалния свят налагат съществуването на егото. Чрез учение и опит егото развива човешките възможности за реалистично мислене. То действа на принципа на реалността и това дава възможност да бъде отложено избавянето на напрежението докато не дойде времето, когато напрежението може да бъде насочено в борба с външната среда. 

Ограничението на инстинктивните импулси и желанието им да се справят с реалния свят, налагат съществуването на егото – чрез учение и опит егото развива човешките възможности за реалистично мислене; действа на принципа на реалността и това дава възможност да бъде отложено избавянето на напрежението докато не дойде времето, когато напрежението може да бъде насочено в борба с външната среда. 


Ефект "Дословно"

Дословният ефект е когнитивна пристрастност, която кара хората да запомнят същността на информацията, което е нейното общо значение, по-добре, отколкото те запомнят точната му форма, което е начинът, по който е била представена информацията, и дребните детайли, в които тя участва.


Ефект на примамката

Това е термин, който се използва когато потребителите имат склонност да претърпят промяна в предпочитанията си, когато имат повече от две опции за избор - асиметрична доминация. Често при поставянето на трети вариант, това, което се е смятало за скъпо, става по-разумно като цена. 


ефект на примамката (Decoy Effect)

[1] Стратегия, която маркетолозите използват, за да ви накарат да превключите избора си от една опция към по-скъпа или печеливша.

 


Ефектът "групиране"

Склонността на хората, при наличието на много и различни видове информация, да групират подобни части информация заедно. Това е нещо, което трябва да имаме предвид при създаването на съдържание. Пример: при обемни текстове - да селектираме сходната информация и да подреждаме хронологично; да отделяме различните пасажи с подзаглавия и bold шрифт.

Групирането е и част от сегментирането на потребителите - обединяването им по основни прилики. 


Ефектът "Дословно"

Ефектът "Дословно": Хората запомнят по-добре историята, отколкото детайлите.

Дословният ефект е когнитивна пристрастност, която кара хората да запомнят същността на информацията, което е нейното общо значение, по-добре, отколкото те запомнят точната му форма, което е начинът, по който е била представена информацията и дребните детайли, в които тя участва.