Използвайте този азбучен указател за да прегледате речника

Други | А | Б | В | Г | Д | Е | Ж | З | И | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ъ | Ь | Ю | Я | Всички

К

Клиентски сегмент

  • Разделяне на клиентската база на групи от хора, които са сходни по специфични начини, като възраст, пол, интереси и навици.
  • Процесът на разпределянето на клиентите по групи въз основа на общи характеристики, така че компаниите да могат да се предложат на всяка група ефективно и по подходящ начин.

Когнитивен дисонанс

Състояние, определяно като вътрешен конфликт на индивида между неговите преживявания, убеждения и знания срещу новопостъпила от околната среда информация, която им противоречи.


Комерсиализация

Процес, в който определена дейност или продукт се превръща в източник на печалба.


компулсивна покупка

[1] е крайно и неприсъщо потребителско поведение. Изпитва се вътрешно удовлетворение от акта на покупка, в някои случаи се наблюдава загуба на самоконтрол и непоследователност. Компулсивната, (неудържима) покупка е покупка, която потребителят е трудно да си спести. 


консуматорска социализация

Процес, чрез който хората придобиват умения, знания и отношение, необходими, за да изпълнят функцията си на потребител.