색인을 사용하여 용어집 보기

특집 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 전체보기

К

Клиентски сегмент

  • Разделяне на клиентската база на групи от хора, които са сходни по специфични начини, като възраст, пол, интереси и навици.
  • Процесът на разпределянето на клиентите по групи въз основа на общи характеристики, така че компаниите да могат да се предложат на всяка група ефективно и по подходящ начин.

Когнитивен дисонанс

Състояние, определяно като вътрешен конфликт на индивида между неговите преживявания, убеждения и знания срещу новопостъпила от околната среда информация, която им противоречи.


Комерсиализация

Процес, в който определена дейност или продукт се превръща в източник на печалба.


компулсивна покупка

[1] е крайно и неприсъщо потребителско поведение. Изпитва се вътрешно удовлетворение от акта на покупка, в някои случаи се наблюдава загуба на самоконтрол и непоследователност. Компулсивната, (неудържима) покупка е покупка, която потребителят е трудно да си спести. 


консуматорска социализация

Процес, чрез който хората придобиват умения, знания и отношение, необходими, за да изпълнят функцията си на потребител.