Схема на раздела

    • Папката съдържа ресурси: как става записването на обучавани в Мудъл; как се работи в средата Мудъл; кои са инструментите в Мудъл и за какво служат.

    • Накратко посочете:

      -вашите имена

      -научния ви ръководител

      -темата на вашата дисертация

      -какви са вашите очаквания към курса

    • Целта на презентацията е да вербализира вашето намерение за осъществяване на дисертационното изследване. Вие може да изберете как да представите проекта си за дизайн. За ориентир може да използвате  публикуваната в курса примерна презентация. За всеки случай съм я приложила към писмото ми. Ако решите, може да използвате и друг подход, който сметнете за подходящ. Имате пълна свобода! Позволила съм си да публикувам папка с изработени презентации от ваши колеги, участници в предишни курсове. Но, моля, предизвикателството е вие да откриете онзи начин, по който да представите проекта си за дизайн въздействащо, запомнящо се!

      В структурно отношение е добре да са представени:

      *Темата на дисертацията,

      *Имената на дисертанта/дисертантката

      *Ключови моменти в концепцията

      *Методология

      *Понятиен апарат

      *Изследователски въпрос/ проблем

      *Цел и задачи на изследването, свързани с решаването на проблема

      *Хипотеза/догадка

      *Изследователски процедури за решаване на проблема и проверка на догадката, ако има такива

      *Очаквани резултати/ дискусия/ изводи

       

       

    • Папката съдържа презентации на проекти за дизайн на бъдещи дисертационни изследвания на участници в курса. Те са само стимул за търсене на собствени пътища за решаване на собствения изследователски проблем на всеки докторант!

    • Презентацията ориентира за възможно представяне на проекта за дизайн.

    • Предмет на консултацията в петък 3 юни 2023

      Уважаеми колеги – докторанти!

      В петък, 3-ти юни, имате възможност да зададете въпроси относно проекта за дизайн на дисертация. Ще разискваме какво се очаква да предадете като краен резултат от посещението в курса. Ще коментираме и база данни за електронните библиотеки, както и допълнителни ресурси, за които има папка.  

      За целта, моля запознайте се с ресурсите, които са представени в началото на курса, както следва:

      1. Насоки за изготвяне на презентация за проект на дизайн на бъдеща дисертация.
      2. По желание разгледайте в папката презентации, изготвени от ваши колеги, участници в предишни курсове.
      3. Ако решите, използвайте образеца за презентация, който е публикуван.

      В края на курса към темата „Допълнителни ресурси” има файл с информация за най-популярните бази данни, електронни библиотеки с дисертации.

      И накрая, имам една приятелска молба . Ще ви изпратя на електронната поща на всеки един от вас въпросник за самооценка на дигиталната компетентност. Много ви моля да го попълните. Там има информация и за самото понятие дигитална компетентност. Тази информация може да ви бъде полезна.

      Срокът за предаване на презентациите е 25 юни. 3-ти юли е краят на сесията. Има две възможности за предаване на проекта ви. Едната е да го публикувате там, където е заданието, в Мудъл. Ако се затрудните или не ви е ясно, моля използвайте електронната поща и ми го пратете.  При нужда или желание може да ми пишете или да поискате онлайн консултация. След 18-ти юни може и присъствено да проведем желаната консултация.

      Сърдечно

    • Уважаеми колеги- докторанти!

       Заданието, с което приключва участието ви курса, се състои в изготвяне на презентация или файл, във формат по ваша преценка. Целта е да представите проект за бъдещата ви дисертация, като следвате насоките, използвате образеца на презентации  или просто изберете ваш начин. С този продукт всъщност ще се удостовери завършването на курса. Курсът е отворен за постоянно посещение, за евентуални консултации или просто за продуктивни разговори на академични теми, а и не само на академични теми:)))

      Крайният срок е 30 юни.

    • Презентацията е за същността, функциите и жанровете на академичното писане. Представят се фазите в структурата на речева дейност писане. Коментират се изисквания към научния дискурс и научния текст. Накратко се представят изисквания към междутекстовостта в научния дискурс и изисквания за цитиране.