Схема на раздела

    • Статията разглежда проблема за спецификата на ученическия дискурс, като се основава на социолингвистични и методически постановки.  Интерес представлява подходът към проучване на речевото поведение на пишещия ученик.

    • Статията от Никола Чолаков е посветена на темата "Дискурс и езиково обучение".

    • Статия е посветена на прилагането на дискурсен анализ при проучване на писмени ученически текстове. Специално внимание е обърнато на т.нар. фреймове, които се идентифицират и анализират в ученически съчинения.

    • Файлът съдържа текста на предговора към Българския асоциативен речник (с авторски колектив П. Балтова, А. Ефтимова, А. Липовска, Кр. Петрова), съответно Славянския асоциативен речник (с авторски колектив Ю. Караулов, Е. Тарасов, Н. Уфимцева -ръководител  ) С. 2003. В предговора има разяснения за спецификата на асоциативния експеримент като изследователска процедура.

    • Файлът съдържа инструкция за транскрибиране на устна реч, както и кратки насоки за използването на инструкцията. Прилаган е за обработка на устна разговорна реч от екипи на лингвисти от Катедрата по български език.