Използвайте този азбучен указател за да прегледате речника

Други | А | Б | В | Г | Д | Е | Ж | З | И | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ъ | Ь | Ю | Я | Всички

Д

детерминанти на потребителското поведение

1. Самооценка

Някои теоретици смятат, че човек придобива възприемането за себе си като сравнява собственото си поведение с това, което е допустимо или недопустимо обществено поведение.

 2. Оценка

Втората идея гласи, че оценките, които човек получава от останалите сформират разбиранията му за него самия. От голямо значение е това каква е оценката и кой я дава. Установено е, че оценки от родители, близки, приятели, доверени колеги или други хора, на които даден човек се възхищава, силно влияят за развитието на самовъзприемането му.

3. Социално сравнение

Тази теория гласи, че това как човек се възприема, зависи  от това как той се вижда сред другите хора. Как хората се възприемат зависи от това какъв е техният статус в сравнение сьс социалната класа, групи, кьм които спада, или групи, които са важни за него. Тази теория е от голямо значение за развитието на маркетинговите стратегии. Чрез определяне на това кьм коя група даден човек спада при консумацията на продукти или използването на услуги, търговците могат да създадат индикатори за груповото използване на определен продукт или марка.

4. Теория, базирана на внимателно изследване

Тази теория се занимава с мотивацията. Тя гласи, че човек, който е мотивиран да бъде добьр адвокат, например, ще тьрси информация, която ще му помогне да постигне това свое желание и информация за това, което може да му попречи.


Дигиталната трансформация

  • Дигиталната трансформация е процес с много краткосрочни, средносрочни и дългосрочни цели. Чрез нея, компаниите се стремят да повлияят на всички остарели модели и процеси, за да се постигне оптимизация на време и разходи.
  • Дигиталната трансформация бележи радикалното преосмисляне на начина, по който организацията използва технологиитехората и процесите, за да промени съществено бизнес резултатите.
  • Обхваща промените в потребителското поведение, операциите във фирмите и процесите, както и корпоративната култура. 

доверие

[1] всяко действие, което представлява доверителна активност на първа страна към комуникацията на втора страна


дословно

Ефект, при който хората запомнят същината на информацията (общо значение), отколкото детайлите.
Пример: когато става дума за цена, хората са по-склонни да запомнят дали даден продукт е евтин или скъп и приблизителната му цена, отколкото точната.