메인 콘텐츠로 건너뛰기
СУ
  • 한국어 ‎(ko)‎
    Български ‎(bg)‎ Русский ‎(ru)‎ Српски ‎(sr_cr)‎ Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Français ‎(fr)‎ Italiano ‎(it)‎ Português - Portugal ‎(pt)‎ Ελληνικά ‎(el)‎ 한국어 ‎(ko)‎ 日本語 ‎(ja)‎
손님 계정으로 접속 (로그인)

Изследователски процедури във филологическите науки

  1. 홈
  2. 강좌
  3. Факултет по славянски филологии
  4. Докторанти
  5. Изследователски процедури във филологическите науки
  6. Дизайн на методическото/педагогическото изследване
  7. Предмет на заданието за събота - 7 април

Предмет на заданието за събота - 7 април

완료 조건

Предметът на дискусии за събота,7 април, е връзката между изследователски въпрос, цели, задачи, процедури за изследване.

Предишният път се оформиха поне две становища за хипотезата. Едното е, че тя е научно предположение, догадка за отговора на изследователския въпрос. Беше изказано мнение, че хипотезата е иманентна за дадено изследване. Подкрепям такова разбиране. Но не ми се иска да използваме хипотезата като „прокрустово ложе”J))Другото становище е, че може да се „заобиколи” хипотезата, за да се избегне опасността от „нагласяне на анализа към нея”. Такова „нагласяне” е пример за спекулативен подход. Под спекулативен подход схващам ситуацията с изследването, когато доминира реториката за сметка на науката.  

            Иска ми се да поставя такъв въпрос към вас. Ако във вашата дисертация липсва хипотеза, то ще има ли теза? Каква е разликата между двете понятия?

            Ще ви предложа да помислите за това, кой подход е за предпочитане, според вас? Индуктивният – от частното към общото, от изследователския материал към неговото концептуализиране. Или дедуктивният- от теоретични постановки, които се прилагат в хода на анализа, опитно се проверяват как действат.

            На трето място има молба да представите какви цели и задачи са възможни за решаване във вашия дисертационен труд. А след това да обсъдим с какви процедури може да бъдат реализирани.

            Моля, използвайте като ресурси:

Идентифициране на изследователски въпрос

Идентифициране на ресурси за неговото проучване

Моля, обърнете специално внимание на насоките за идентифициране на изследователския въпрос и  списък с изследователските процедури.

◄ Предмет на занятието в петък 24 март
Предмет на занятието в събота, 22 април ►

블록

찾아가기 생략

찾아가기

  • 홈

    • 사이트

      • 내 강좌

      • 태그

    • 내 강좌

    • 강좌

      • Факултет по славянски филологии

        • Електронни курсове

        • Анкетни проучвания

        • Магистри

        • Бакалаври

        • Докторанти

          • Между граматиката и речника

          • Академично писане, летен семестър 2023/2024 г.

          • Изследователски процедури във филологическите наук...

          • Съвременният български роман

          • Съвременна руска литература - XXI век

          • Литература и дигитална култура

          • Електронни ресурси в хуманитаристиката - II част

          • Електронни ресурси в хуманитаристиката - I част

          • Академично писане

          • Семиотика

          • Изследователски процедури във филологическите науки

            • 공통

            • Същност и функции на проучванията в образованието

            • Дизайн на методическото/педагогическото изследване

              • 파일Изследователски проект

              • 폴더специфика на научния дискурс

              • URLлинк към изследване на тема "Езикови нагласи и вар...

              • 파일структура на научното изследване

              • 파일Образец за дизайн на научно изследване -българоези...

              • 파일образец за дизайн на научно изследване - англоезич...

              • 파일Статия за washback effect в тестовото оценяване с ...

              • 파일Презентация за Национално външно оценяване по бълг...

              • 파일Фрагмент от магистърска теза, в която е използвана...

              • 과제Предмет на занятието в петък 24 март

              • 과제Предмет на заданието за събота - 7 април

              • 과제Предмет на занятието в събота, 22 април

              • 과제Предмет на занятието на 13 май

            • Идентифициране на изследователски въпрос

            • Идентифициране на процедури за неговото проучване

            • Процедури за изследване на речевото поведение (ана...

            • Процедури за изследване на речевите продукти (т...

            • Процедури за изследване на мотивацията и нагласите...

            • Процедури за изследване на ресурси (вкл. документи...

            • Процедури за изследване на образователния процес (...

            • Процедури за изследване на постиженията в образова...

            • Философия на оценяване, методология, формати задач...

            • Философия на оценяване, формати задачи, скала за о...

            • Допълнителни ресурси

            • Изготвяне на проект за дизайн на бъдещата дисертация

            • Анкета за приключване на курса

            • Изкуственият интелект и образованието- заплаха или...

        • Курсове за студенти, обучаващи се по Програма "Ера...

        • 2019/2020

        • 2020/2021

        • Литература и модерност (село)

        • Академично писане, зимен семестър 2024/2025

        • Съвременна българска литература - неспециалисти, 2...

        • Литература и модерност (Елиът) 2023-24

        • Литература и модерност (село) 2023-24 копие 1

        • Литература и модерност (село) 2023-24

        • Защита на магистърска теза - ОБЕЛСУ

        • Защита на магистърска теза - ОБЕЛСУ

        • Кандидатстудентска кампания

        • Семинар Новият училищен канон (ЗО)

        • Факултет по славянски филологии

      • Филиал Бургас

      • Конкурси за прием на докторанти

      • Биологически факултет

      • Богословски факултет

      • Геолого-географски факултет

      • Исторически факултет

      • Медицински факултет

      • Стопански факултет

      • Факултет по класически и нови филологии

      • Факултет по журналистика и масова комуникация

      • Факултет по математика и информатика

      • Факултет по науки за образованието и изкуствата

      • Факултет по педагогика

      • Физически факултет

      • Философски факултет

      • Факултет по химия и фармация

      • Юридически факултет

      • Center for Education Services

      • Център по кореистика

      • Department for Information and In-Service Training...

      • Integral University Center for Research and Delive...

      • University Center for Information and Communicatio...

      • ПОМОЩ за работа с MOODLE и СУСИ

      • Виртуален кариерен център за преподаватели

      • Докторантско училище

      • Университетски център по управление на качеството

      • Дипломни работи и дисертации

      • Конкурси за академични длъжности

      • Департамент за езиково обучение

      • Административни

      • Център за дистанционно обучение

      • Кариерни и алумни центрове

블록

손님 계정으로 접속 (로그인)
Изсл. процедури
  • 한국어 ‎(ko)‎
    • Български ‎(bg)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Српски ‎(sr_cr)‎
    • Deutsch ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Português - Portugal ‎(pt)‎
    • Ελληνικά ‎(el)‎
    • 한국어 ‎(ko)‎
    • 日本語 ‎(ja)‎
Data retention summary
Get the mobile app